sagaarvidsson

Jaha..och sen då?

Publicerad 2012-09-03 13:32:25 i Allmänt,

Okej, att hitta ett program som startar i januari i Gävle eller Falun verkar vara i stort sett värdelöst. Inget av det som jag är intresserad av startar då.
Alternativ som man har:
1. Välj en halvårs lång kurs och börja studera ett program i augusti.
2. Välj ett program på distans
3. Välj ett program på annan ort=flytta IGEN

Alt 1:
Kan välja att studera en kurs i ett ämne som verkar intressant, som jag antingen knyter an till augustis program, eller också bara för att lära sig någonting nytt. Känns kanske som slöseri på tid och pengar dock?

Alt 2:
Har redan provat att studera på distans, och det är inte alls givande. Jag behöver den sociala delen också, både som motivation i arbetet och för att bara komma ifrån att ha lektioner över datorn hemma.

Alt 3:
Hunden? Hitta boende? Vad göra med lägenheten som jag redan har? Känns som ett svårt alternativ, även om det egentligen kanske är det bästa.

Såå vad gör man? Anmälan öppnar den 17e september till den 15e oktober. Tur att man har några veckor på sig att bestämma, för jag vet vare sig in eller ut här. Det är svårt att vara vuxen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela