sagaarvidsson

Hungrig eller?

Publicerad 2012-05-22 20:41:03 i Allmänt,

Den smakar vi på! Tänkte M idag.
Red honom igen, såklart! Var lite orolig innan med tanke på gårdagen, men idag fuskade jag och flätade manen på honom så att jag skulle kunna undvika fastna med spöet i manen som jag gjort innan. Funkade kalas! Åkte inte av en enda gång (men om sanningen ska fram så körde han inte lika hårt som igår- han var väl sliten)! Och bråken blev kortare o kortare! Så när passet var slut var jag riktigt nöjd, han gjorde t.om en ordentlig halt o stod och tuggade på bettet när jag satt av. Sen ser jag i ögonvrån när jag landat hur hästfan får ett anfall och attackerar, = resulterar i ett stort fint bitmärke på armen. Och en trasig Ljungberg-tröja :( Mest ledsen över tröjan om jag ska vara ärlig.. Men bästa Johanna gav mig en riktigt fin Sweden jacka istället, så nog är jag glad ändå ;) OCH, jag älskar han lika mycket ändå!! Så jävla fin häst faktiskt, vi får väl bråka i några veckor nu så kommer han nog vara fin o rida sen med!

Annars händer inte mycket här, var till en hästbutik igår där jag hittade mina blivande nya ridbyxor bara jag får lite pengar, och så var vi till en annan hästbutik idag. SKITmycket saker! för mycket. Helt omöjligt att få något begrepp om vad det fanns i butiken.

Meeen, jag ska ta och duscha, och sen kan det kanske bli en tidig kväll för en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela