sagaarvidsson

Dag två alltså

Publicerad 2012-05-16 20:48:29 i Allmänt,

Idag har allt börjat falla på plats.  Gick och funderade fram och tillbaka igår på om jag verkligen kommer kunna anpassa mig till det här, men idag kändes det som att palletten föll ner.

Ni får ursäkta om vissa inlägg i framtiden blir oerhört långa. det här är min sorts "dagbok" ibland, och då skrivs allt som faller mig in ner. och ibland är det mycket. Ibland.

Dagen startade som vanligt vid 8 med utsläpp, sen var det dags för Stephanie att visade mig hur man arbetar hästarna fritt i paddocken. Jobbadde ett jättefint lite äldre sto med underbart psyke för oss nybörjare. Eftersom jag inte är säker på om det är så bra att jag skriver ut vissa hästars namn heter hon nu SH . Skitfin tjej i alla fall!
kan tala om att man känner sig förjävla löjlig när man står i en stor paddock med ett långt ridspö (som har en fladdrande plastbit längst ut) i handen och man står där och viftar.
Men det ger resultat! Hästarna tycker det är skitkul och visar mer än gärna upp sig!

Har lärt mig att det är traven som allt handlar om, så i fortsättningen kommer jag fortsätta fokusera på det.

Efter henne så klättrade (för hand--bygger fina muskler det! ;) ) jag med bäbisen E, så sjukt cool för sin ålder och oerhört fin enligt mig! Köp henne åt mig någon?

Resten av dagen spenderades med att jobba en till häst fri (också bäbis, riktigt underbar hon med men lite mer sprallig haha!).

Dagens höjdpunkt; red världens finaste hingst, och så var man såld på araber haha! Imorgon ska jag få rida ställets "monster", vad dom nu menar med det ;) Ska bli spännande! Ser fram emot det! Och hoppas på att jag sitter kvar, haha.

Vet att det bara är dag två och att allt säkert kommer svänga av bara fan ett tag, men idag känns allt så mycket bättre. Jag tror det här kan vara en plats för mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela