sagaarvidsson

Belgien

Publicerad 2012-05-15 17:57:33 i Allmänt,

Jaha ni! Då bor man i Belgien då! NAJS!

Först dagen avklarad. Vaknade vid halv 7, började jobba kl 8. Allt är sprillans nytt i den här hästvärlden, kan inte ett dugg om vare sig pälsvård, huvudbonader (aka Alien-kostymer) eller att jobba hästarna fritt med hjälp av en plastpåse. Men det ska ni veta, att jag är inte den som ger upp! En vacker dag så sitter det nog!
Det finns måånga hästar på gården, så det är lite svårt  att minnas vilken skimmel som är vilken, men det kommer nog det å.


Trodde jag hade lyckats smita undan snön när jag lämnade Sverige. Igår när jag anlände var det shorts-varmt och soligt, idag har det varit växlande soligt och växlande hagel/blöt-snö storm, åskoväder och ösregn.
Vädret skiftar fort här!
och just det ja. Om ni är här när det regnar/åskar så bli inte förvånade om bönderna börjar skjuta med kanoner mot himlen för att skingra på molnen eftersom de inte vill ha någon nederbörd. Jahapp ja, tänker ni nu. Så tänkte i alla fall jag där jag gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela