sagaarvidsson

whoop whoop vilken lördag

Publicerad 2011-01-15 20:32:45 i Allmänt,

Busy day today... Började dagen med en uteritt på Alex, som var helt sjukt pigg. Det var bockar och brallar i stort sett hela tiden och jag hade inte mycket att komma med när vi drog iväg på slutspurterna. Satans vilket galoppregister den hästen har! Fucking awesome.

                                                                     Ge mig sommar--nu

Sedan blev det snabbt klädbyte för Siri skulle in till Mariefred med June och Kjell, och jag var i riktigt stort behov av lite godis. Kom tillbaka med tre minuters godo till när min lektion för Marie och Anna på Sabora skulle börja. Lite panik, men jag hann rätt bra ändå. Känner att jag blir bättre och bättre på det här med att vara tränare, det är riktigt jävla kul och man lär sig själv en hel del samtidigt eftersom man blir mer fokuserad på detaljer och då man måste fundera över varför vissa situationer uppstår och hur dom borde lösas. Riktigt kul som sagt, och det är här jag mer och mer ser min framtid. Någon riktig höjdare inom hoppning kommer jag aldrig bli, jag ligger för många år efter, men nog fan kan jag bli en sjukt bra tränare allt! Och där kan man heller aldrig bara bli för gammal. Kolla bara på Monty Roberts ex. Eller för att vara mer relaterad till hoppning, kolla på Sylve.

Spenderade resten av eftermiddagen med ett fyspass med fokus på bålstyrka och körde sedan ett jogging/spring-pass på strax över en mil. Tog i lite väl mycket kanske med tanke på vilka problem jag haft med ena foten, men det var så härligt att känna att kroppen var frisk och att man inte hade ont någonstans att jag bara sprang på och glömde helt enkelt bort att jag skulle springa hem också...


Och sedan var det ju HANDBOLL på tv, kunde inte ignorera detta faktum så här satt en glad Saga och hiade bäst hon kunna medan Sverige öste in mål efter mål i andra halvlek (jävla bra spel ett tag där) medan hästarna nere undrade vadfan det var som lät.

"We gave up alcohol for a month to see you guys live"--wow, det är att vara dedicated... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela