sagaarvidsson

Jag ska berätta en hemlighet jag

Publicerad 2011-02-28 20:35:59 i Allmänt,

Okej, ska jag berätta då? Jo, så här är det va. Att jag är FÖRJÄVLA nöjd med kvällens träning idag! Det trodde ni inte va? Inte jag heller serr'ni, men så är det. Sen gick det kanske inte så sjukt bra egentligen men det kändes bra efteråt och jag kände ändå som att jag fick lite nya insikter i min ridning och lite mer om min häst.
Jag tycker att Pontus var bra att träna för, han hade bra övningar (som visserligen var anpassade för att passa oss alla så här första gången-- han har ju inte sett alla förrut) som var lite tekniskt svåra men som han ändå kunde förklara hur skulle lösas. Det skulle jag nog säga är den viktigaste egenskapen hos en bra tränare; att den kan förklara hur man ska lösa ett problem, en uppgift eller hur man borde tänka.

Inte ofta jag är nöjd efter första träningen för en ny tränare, men idag är jag det. Kul.
Dessutom var min häst jättefin redan på uppvärmningen.

Gaaah whoop hoop

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela