sagaarvidsson

Höst? Ja tack!

Publicerad 2010-09-14 18:19:31 i Allmänt,

Idag är det pissväder ute. På något vis kan jag dock ändå känna en liten sådär mysmys-känsla som man kan få när hösten kör igång och man sitter inomhus med en kopp varm choklad och yllejacka upp till öronen. Det är liksom... höst. Höst på Björnnäs Gård. Härligt. Nu förbereder jag mig inför några månader med lera upp till knäna, strumpbyten fem gånger om dagen för att jag vägrar jobba dagarna långa i stövlar, vantar som spricker varannan vecka och lösa unghästar-- för dom tycker allt är så mycket roligare när det blåser ute. Jippey!

Det som gör att jag orkar hålla humöret uppe är; *trumvirvel*
Att vi är TRE som jobbar hela tiden. SHITTANS vad bra det är! Jag kände redan förra veckan när jag körde själv att det är för tufft att jobba ensam nu när vi har fulla stallar. Så Saga är nöjd jepp jepp jeeepp.

 And then?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela