sagaarvidsson

Att valet kunde engagera mig..wow

Publicerad 2010-09-15 21:37:12 i Allmänt,

Wow, jag sitter här och kollar på det här val-programmet på 4an. Nu vet jag ju såklart inte vad det heter, så där försvann ju mitt försök att briljera, men fan vad jag tycker sånt här är intressant. Dock kan jag ju säga att jag började titta igår när herr Reinfeldt och kompani var där, men gav upp direkt när gubben började prata om arbetslösa ungdomar. Tack och lov är jag inte det, men jag vet hur det känns att vara det (minns mina 2 månader hemma innan jag tänkte börja plugga och sedan hamna här igen) och det beror FAN inte på att man inte gått ut gymnasiet. Seriöst? Vet dom hur många ungdomar det finns i Gävleborgs län med utbildning som VILL ha jobb, men som inte kan få något? Som jobb räknas inte telefonförsäljare, för det kan du lika gärna kalla gratisjobbare, utan riktiga jobb. Det finns ungdomar som är villiga att jobba med mindre än minst lön och som är villiga att jobba vilka timmar som helst--vilka dagar som helst och som dessutom har behörighet till diverse olika yrken, men det finns verkligen inga jobb inom vissa sektorer. Försök bara hitta hästjobb vett ja. Helt värdelöst.


Linnea: "Om ett parti bara skulle skaffa en snygg partiledare skulle det ju vara klart redan"
Eller hur va?

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-09-16 19:43:32

hahahaa!

Postat av: Elin

Publicerad 2010-09-17 13:36:21

Duktiga jag trodde ju att du satt å kollade på nåt program om blå-valar... :D:D:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela