sagaarvidsson

you know the ship's going down

Publicerad 2010-10-30 16:59:54 i Allmänt,

Hallååå gott folk! Nu har mamma och pappa varit här och hälsat på, vilket har resulterat i nya gardiner, nya köksprydnader, skrivbord till sovrummet, juldekorationer till sovrummet, massa mat, godis, kakor o bullar...ööh och massa annat :D Nu är denna lya nästan lika julig som jag känner mig inombords. Ska bara tända julgranen så fort det blir mörkt ute och tända alla ljus, sen är det perfekt! Tack kära mor och far!!!

Träningen igår gick då alltså alldeles lysande. Uppvärmningen var lite jobbig (precis som den alltid är när man rider för Ted) och Alex tyckte att det vore så mycket bättre att skita i markarbetet och hoppa de roliga hindren istället. För varför hade vi annars brytt oss om att bygga dom om vi inte skulle hoppa dom?? Snäll hästägare som jag är, så satsade jag mest på hoppningen istället ;)

Hoppade en bana på 11 språng. Första rundan rider vi alltid på ca 70 cm, hoppade sedan upp på ett räcke till 120 och sen tog jag resten av banan på 1 m. Börjar bli dags att höja upp så småningom, men det ahr ju iten gått sådär skitbra de senaste gångerna så jag ville safea lite. Riktigt fin var han! Sjukt kul!
Mindre kul är att vi filmade med Annas kamera, men att jag har fel dator för att lägga över filerna. Hon har ingen sladd utan bara minneskort, och på min gamla dator gick det, men den här tar bara större minneskort (??). Så.. trist.

Som belöning för igår fick Alex gå på rundbanan idag, vilket han tycker är skitkul. Brassade fram i ett något för högt tempo, men det hade han förtjänat! och jag med ;)

Nothing really matters, nothing really matters at all
When all your dreams are shattered, everything is beautiful
Nothing ever happens, they think we waste our lives but they're wrong, we're moving on

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-10-31 00:23:03

haha, tror du datorn tar minneskorten till telefon också eller? ;p adapter kallas det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela