sagaarvidsson

Saga spekulerar

Publicerad 2010-11-20 19:54:44 i Allmänt,

Kommer ni ihåg första gången ni såg Harry Potter? Det var år 2001 som ettan kom ut va? Vad var jag då, 12 år gammal?
(Detta efter konversation med Anna;
Jag: -Hur gammal var jag 2001 om jag är född -89?
Anna;- Jag är -91:a och jag var... vadå? 10?
Jag: Och då måste jag varit..12? Eller...?")

Och det jag minns nu när jag ser ettan på kanal 5, är att jag tyckte att scenen i skogen med Voldemort var skitläskig. Jag kunde inte sova på flera dagar efteråt och varje gång jag sen såg filmen hemma gick jag alltid på "toa" strax innan den scenen kom. Likaså när Harry och Professor Quirrell är där i slutscenerna och Voldemort sitter på huvudet på gubben. DET tyckte jag var skitläskigt. Idag dock kan jag bara sitta och njuta av filmen, samt himla lätt med ögonen när man ser på den dagens effekter och framförallt på hur slottet såg ut när de visar scener utifrån. Saker och ting förändras, och inte alltid till det sämre uppenbarligen.

Vad tror ni om denne skådespelare som spelar Dumbledore hade fortsatt spela honom? Hade han ingett samma respekt som man känner av att Voldemort har för honom i de senare filmerna? Om han inte hade dött alltså? Skådespelaren alltså. Jag gillar båda, men bara det att han i första filmen känns mer som "farfar Dumbledore" ni vet, lite mer familjär sådär. Och den som spelar i tvåan och framåt är lite mer "gammal och jävlig" gubbe, med lite ironi där bakom. Menmen, jag gillar båda. Och visst är det gulligt att det ligger så mycket fokus på the housecup i ettan och att den inte alls nämns sen i kommande filmer typ? Och ja ja, jag inser att det kanske inte är så väsentligt att lägga fokus på det när Voldemort håller på och dödar en, men liksom hallå? Det är ändå en tävling liksom ;) hihi.


Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-11-21 22:21:20

om filmen kom ut -01, så var jag 7 år när jag såg den. DU VAR 12. OCH DU GAV MIG MARDRÖMMAR DIN OTACKSAMME JÄLEL. ;) nä men dom 2 scenerna var hemska kommer jag ihåg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela