sagaarvidsson

ooh shalla laa

Publicerad 2010-11-13 09:46:37 i Allmänt,

Här var det bloggtorrt.

Liten snabb update om KM;
Jag startade en 90 cm i hoppning och LA:1 i dressyr. Hoppning gick åt skogen, igen, då vi stannade ut oss på sista hindret. Om jag ska analysera varför så berodde det på följande;
Hindret vi stannade ut oss på förra gången i både 90 och en meter var ett plank som denna gången stod som nummer två. Eftersom jag hade förra gången i åtanke var jag lite orolig, för det är svårt att få upp ett flyt till redan hinder nummer två, så jag satte ett något för högt tempo redan från början. Han var taggad så det räckte och blev över ändå och efter hinder nr 3 blev han bara längre och längre i galoppen vilket gjorde natt jag tappade honom i stort sett. På sista hindret hade jag inte så mycket att säga till om. Det var en oxer med grind och han tog första ursäkt att nita fem meter ifrån. Andra gången sen hade jag lite bättre koll på honom men han stannade ändå en bit ifrån och tredje gången red jag på utav bara fan och då hoppade han. Tråkigt, men han kom över iaf.


 

Första lektionen som ny hästägare i april..


I dressyren gick det bättre, tog KM-silver. I fel gren.. på min hopphäst... som domaren tyckte jag skulle börja satsa på dressyr med för han ahr så trevliga gångarter. Han fick åttor och nior på i stort sett alla travmoment. Dock missade jag båda förvända galopperna då han bytte galopp direkt väggen kom och jag min idiot missade när jag fattade ny galopp. I båda varven. Miss liksom.

Annars är det inte mycket på gång direkt. Livet går vidare som vanligt, jag är lite deppad över det faktumet att det är grått ute nu när jag är ledig och vill rida ut men vad kan man göra åt det liksom? Fick tillbaka min telefon igårkväll då den har varit på sjukan. Nu ska det bli spelas musik utav bara fan om dagarna igen! Gud vad mycket lättare livet blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela