sagaarvidsson

another day in paradise

Publicerad 2010-11-20 10:49:42 i Allmänt,

Red ut Alex i skogen i blåsten igår och kan ju bara säga att det gick undan. Nu när det är så hårt ute går det ju bara att galoppera mitt i skogen, och på de vanliga stigarna var det rätt mycket regnvatten, vilket min lilla häst inte gillar direkt. Så vi löste det genom att hoppa varje pöl. Fan avd kul han tyckte att det var. Han har ju inte hoppat heller sen i söndags, och han ska inte få göra det heller förns senare i veckan. Eftersom han gått så mycket sen i april och byggt upp sig så rejält tyckte jag att han behövde vila lite och ta en lugnare vecka. Så han har bara varit ute, gått i skritten och gått lite dressyr. Ska dressyra lite mer idag och träna lite mer på den förvända galoppen.

Hoppade Trixe igår för Marjut tillsammans med Siri och Ulrika. Riktigt roligt, även om det var väldigt konstigt att hoppa en c-ponny huxflux. Avstånden stämde ju inte ALLS i början, men sen på slutet gick det riktigt bra. Så jag är glad!

Hör och häpna, men igår lagade jag mat igen. Denna gången blev det en gryta med morötter, potatis, lök och korv. Den blev riktigt god om jag får säga det själv! Stolt Saga. Sen avslutades såklart kvällen med en pizza-kväll uppe hos Sohlmans, och t.om då åt jag nyttigt= sallad. Nu vet jag ju att det egentligen inte är så värst nyttigare än en pizza med tanke på dressing osv, men det kändes ändå gött. Har världens jävla träningsvärk idag efter joggingen igår. Känns dessutom som om någon skulle ha slagit mig med ett baseboll-trä på revbenen inatt. Vem är den skyldige?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela