sagaarvidsson

Hoppträning

Publicerad 2010-05-10 21:49:44 i Allmänt,

Hoppade för Marjut idag med Lisa och Helen. Gick faktiskt riktigt riktigt bra! Red i min nya sadel, var tvungen att testa den innan jag bestämde mig, och han kändes sjukt bra! Min ridning blev helt annorlunda, jag hamnar inte alls "fram" på samma sätt som jag gör i Prestige-sadlarna och får mycket bättre sits. Sen går han inte i sån låg form som han gärna gör annars heller, utan arbetade bra genom ryggen med stöd på bettet med lite högre nacke än tidigare. Tror också att de senaste veckornas klätter-arbete har gjort sitt. Han börjar bli mycket starkare rent allmänt. Riktigt kul kan jag lova.

Heidi var ner och tog några bilder med sin kamera så jag hoppas på att få någon till imorgon så kan jag ladda upp här. Så får ni äntligen se min lurvboll. Som just nu står nere i stallet med sitt fina stalltäcke, han tackar tvillingarna och Moni för det! Utan er hade det blivit en riktigt kall vinter. Eller nej, vänta, det är ju vår nu. Eller?

Lill-Ninja skuttar och flyger fram i boxen, även om hon blir lite blyg när man kommer in och säger hej. Ska försöka ta lite bilder på henne imorgon, då ska hon och Abbe få gå ut lite mer än de fick idag (idag var de bara ut på stallbacken medan vi tvättade Abbe) och med lite tur kan det bli riktigt fint väder med.

Jag använder ordet "riktigt" lite mer än man borde va?

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-05-19 17:51:30

NIO dagar!? BLOGGA!

Postat av: Lina

Publicerad 2010-05-19 18:10:07

nu var det seegt här på bloggen :P

Postat av: Elin

Publicerad 2010-05-24 10:18:01

Börjar va dags att uppdatera kanske?? SKÄRPNING!!! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela