sagaarvidsson

3e mars-

Publicerad 2010-03-03 09:11:20 i Allmänt,

Nu ska ni få höra! Min dator är vid liv igen!!!! YAAAAAAY!! Jag var väldigt rädd där ett tag, framför allt med tanke på att Elin flyttar på fredag och då hade jag blivit utan nät vem vet hur länge. Och insnöad som man är här borta, är internet ens enda kontakt med omvärlden.

Sorgligt dock, alla mina bilder, all musik och ja ALLT är borta. Fan att jag aldrig brände ner skiten. Menmen. Sånt är livet när man lever som blond.

Soligt ute idag, tydligen kallt dock. Jag är ledig, men ska strax ner och rida ut Alex. Ska träna för Daniel imorgon och sedan för Ted på fredag. Bestämde mig för att han orkar två pass. Red lite småhinder för Marjut i måndags, mest markarbete, men hon hittade några riktigt bra lösningar som jag tänker fortsätta jobba stenhårt på.
Problemet med ALex har ju varit att i och med att han är svag, så drar han direkt i landningen och blir lång som en lastbil. Nu finns dte många lösningar, men de bästa var att antingen se till att landa i fel galopp (det tipset fick jag av Elin) så att ytterbogen stoppar upp honom, eller också att direkt i landningen flytta undan bakdelen så att jag fångar upp han i fram och får honom kort direkt och med bakdelen under sig. FUNKADE SKITBRA! Så det ska vi fortsätta träna på tills han blir starkare. Jag hoppar ju inga höjder med honom, så ingen behöver höja på sina små ögonbryn och fundera varför jag hoppar tre gånger denna vecka. Jag ser det mer som markarbete, för det är verkligen så det är. Allt under en meter tillhör egentligen dit. För mig.

Annars har det inte hänt mycket. Jag och Heidi försöker lära känna varandra bättre, hon har dessutom alla säsonger av Prison Break, så så hemsk kan hon inte vara. Jag kollade om säsong två igårkväll, med stor spolar-varning. Jag äslkar verkligen "spola"-knappen. Helt sjukt.

Nä, om man skulle ta tag i sker och gå ner och rida? Och ja just det ja, det kommer nog bli fan så mkt mer bloggandes när Elin åker. Då har jag ingen att prata svenska med längre.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-03-03 09:21:12

Du kan ju alltid komma hem och prata lite svenska ;)

Postat av: Elin

Publicerad 2010-03-03 10:21:15

hoppas verkligen att du inte missade cugar tower igår kväll med courtney cox, fyfaaaaan va kul den va ;)



jag hade dock inte valkt att landa i fel galopp, då kmr han ju vilja göra det senare också när ni ska hoppa högre och det kan bli lite tight att hinna byta tillbaka mellan hindren. Bättre att direkt sätta honom på rumpan! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela