sagaarvidsson

27e juli

Publicerad 2010-07-27 07:11:27 i Allmänt,

Hmm, det var visst ett tag sedan man bloggade här.
Men jag har haft fullt upp med Ted-träningar, omkullridningar och annat roligt. Ska försöka komma ihåg att ladda upp lite bilder/videor från Tedträningen sen.

Ska till Strömsholm med Ninja och Abbe idag vid lunch, Ninja har tappat plasten på ena hoven, och när en av hovisarna kom ut för att fixa den förra veckan visade det sig att han egentligen inte kunde.. lärlingen verkade kunna mera om vi säger så. Menmen, hoppas allt går som det ska denna gången istället.

Min häst är trött, med all rätt, och jag med. Försökte rida ut i skogen igår, men så fort vi kom innanför träden kom ca en miljon myggor till anfall. Jag fick snitsa fram mellan trädstammar medan min häst kickade och småsprang bäst han kunde, kan inte påstå att jag red direkt långt. Red in där kl 19.05 och var ute kl 19.07... Så han fick springa lite på rundbanan istället. Ska eventuellt rida lite för Jonas på onsdag, bara lite markarbete och småhopp runt kanske max 80, bara så han blir lite mjuk. Idag försöker jag mig påskogen igen och fungerar inte det får han nog gå längs grusvägarna i skritt bara. Jag hatar när det är så här hårt ute. Man hade ju kunnat tro att det pissväder som varit de senaste två dagarna hade kunnat mjuka upp marken, men nej då.

oj, nu ska jag jobba.

Out of the darkness a light shines
It's burning through my coldest night
We can find our way
Together we'll make it
With every step we take
Moving closer together
If we're gonna survive
The dream must stay alive

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela