sagaarvidsson

An evening at the big top

Publicerad 2010-01-08 16:48:04 i Allmänt,

Okej, konstig dag.. Sandra åker hem ikväll och så var det bara jag och Elin igen... Menmen, thats life I guess.
Jag sitter och kollar på hästannonser tills ögonen bränner och jag är egentligen hungrig och borde laga mat. Defenitivt diska. Utan tvekan. För det är min tur. Men ja. Jag är lite irriterad, men sånt är ju som sagt livet.. Men det jobbiga är bara att det blev så otroligt mycket krångligare för oss nu, men jaja. Nog om det...

Red Abbe på rundbanan idag, mysigt att galoppera fram i snön, trots att det kändes som om hakan och tårna skulle trilla av. Hon är härlig, tanten, även om hon inte orkar så mycket längre. Men det är tufft att vara halvt avställd och dräktig när man vill så mycket. Hon ligger på som bara den när man är ute, men det är bara att skratta och haka på. Mysigt som sagt :)

Här kommer en liten lista på det som jag konstaterat att jag vill ha när det kommer till häst:

Ska vara gammal nog att ha en hel del erfarenhet när det kommer till tävling samt hinder. Den måste kunna ta hand om avstånd och dyl när jag själv inte ser, och ska utbilda mig mer än jag den. Alltså en läromästare vi pratar om, inom hoppning. Dressyr kan jag och är bra på, hoppningen är det sämre med. Vill gärna kunna komma ut och starta någon LC-LB så småningom, och lära mig mer om tempo, balans och dylikt. Hmm... Borde väl finnas någon sådan där ute?? Det tycker nog jag iaf. :)
Gärna ett sto med skaplig stam, men valacker duger nog det med.. ;)

Hm.. annars inte mycket att säga, det är kallt. Extremt kallt. Inte lika kallt som ni har det i norr har jag hört, men nära inpå.

Snart blir det dessutom lite Gilmore Girls, och leta lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela