sagaarvidsson

I knew that it was now or never

Publicerad 2010-08-22 22:17:39 i Allmänt,

Woho, sitter och lyssnar på farsans spelningslista på datorn, och jag bara ääälskar "500 miles (gonna be)" helt FANTASTISK! Och så spelas det lite Bryan Adams med såklart, kan inte vara fel. 

Red 5 hästar igår, varav 4 av dom avverkades på kvällen, och idag red jag två efter jobbet. Trött som bara fan i hela kroppen,men ack så lycklig. Insåg nu på kvällen när jag kikade upp mot himlen att det är exakt ett år sedan som jag satt med min favoritmumin på trappsatsen här uppe och såg upp på himlen medan vi filosiferade om diverse olika saker. Jag var mest inriktad på en grabb i götet om jag inte missminner mig medan Elin var mer vardagsinriktad och drömde om brödrostar. Goa tider.
Lustigt att inget är så bra som när man tänker tillbaka på svunna tider, eller hur?
Satt igår och längtade tillbaka till då man klev av bussen efter skolan och gick upp till stallet och umgicks med de sköna tvillingarna i stallet. Men egentligen, så jävla fantastiskt var det ju inte? Jag längtade ju därifrån, på samma sätt som det inte var så fantastiskt lätt att sluta och göra som mitt hjärta sade för ett år sedan. Mycket händer. 

Jag tror jag är en känslomänniska, styrs väldigt mycket av hur jag mår för tillfället och framförallt styrs jag väldigt mycket av de känslor folk runtom mig har. Jag skulle önska att jag kunde spara vissa ögonblick, ni vet sånna gånger då en sekund dras ut i en evighet, ibland utan någon egentlig orsak. Som när man ser på en mörk himmel och man ser ett stjärnfall. Just då, är man ingen alls, man bara är. Jag är inte Saga Arvidsson, den blonda lilla skiten som är så jävla rädd för världens undergång att hon får världspanik när det åskar, när det är meteor-regn och när hon ser på "den lilla kycklingen"--- för nog fan tror jag också att himlen trillar ner.

Satans vad mycket smart det finns i ett litet huvud som mitt, snart får jag väl träningsvärk.


YEAAAH nu blir det summer of '69 SWEEEEEET
 
oh when I look back now
That summer seemed to last forever
And if I had the choice
Yeah - I'd always wanna be there
Those were the best days of my life

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-08-22 23:15:51

aawe... :) om du saknar mig så mycket - flytta hem iegn? :)

Postat av: Lina

Publicerad 2010-08-23 23:39:00

Hur blev det med det där inlägget då? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela