sagaarvidsson

18e augusti

Publicerad 2010-08-18 13:57:44 i Allmänt,

Jag är helt slutkörd i kroppen nu, rätt skön känsla faktiskt. Min stackars häst är också helt slut i kroppen, så jag hoppade bara på 80 cm idag, han är så himla trött men gör verkligen allt jag ber honom om trots det. Jag har garanterat den schystaste, vänligaste och härligaste hästen som existerar på denna jorden. Han är HELT otrolig, vad han kämpar på fast man känner att han är full av mjölksyra och svetten skummar och rinner.



Utvärdering denna Ted-kursen går på tre positiva och en negativ analys;

POSITIVT:

*Min häst har blivit starkare i kroppen och orkar mer, samt orkar jobba med mer rygg och undertramp under både markarbete och hopp-pass.

*Jag har börjat hitta den teknik jag ska rida med

*Jag känner mig inte alls osäker när det blir högt utan kan hålla fokus

Och eftersom jag inte hittar något negativt förutom att han inte orkar alla tre dagarna, så känns det som att slutanalysen borde vara följande; min häst var helt briljant denna veckan! Jag är SÅ nöjd med honom, och även rätt nöjd med mig själv. Nu ska jag vara icke-svensk och gå emot jante-lagen och säga att jag tyckte jag red bra.




(Bilder från förra Ted-kursen då jag inte längre har någon som kan filma eller ta kort)

Nu ska jag ta en dusch. Inte ens myggorna vill bita på mig, så illa luktar jag uppenbarligen. Eller som jag så fint uttrycker mig när jag pratar med Heidi;
" I smell like donkey's ass"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela