sagaarvidsson

17e augusti

Publicerad 2010-08-17 21:30:52 i Allmänt,

Andra dagen på Ted-träningen idag, sista kursen denna sommaren.
Igår red jag markarbete på morgonen och min häst var helt otroligt fin! Han har aldrig varit finare, så det var riktigt riktigt kul! Hoppade sedan på eftermiddagen, en riktigt bra övnings-bana som var mer eller mindre briljant, och jag och min pålle höjde självförtroendet några snäpp igen. Välbehövt efter omkullridning och lite motgångar under några veckor.

Imorse red vi ett lättare markarbetspass (obs, dessa markarbeten innebär inte hoppning, utan ärmarkarbete= dressyr förberedande föt hoppning. Där rider vi igenom hästarna, ser hur de mår i kroppen efter hopp-passet dagen innan och ser om vi behöver ändra något inför kommande hopp-pass) och det gick rätt bra. Han var inte lika lätt i kroppen, vilket såklart inte är så konstigt, men däremot bär han sig bättre än förr trots att han är mör i muskler, vilket ju tyder på lite framsteg :)

Hoppningen idag gick okej. För gissa vilka som hamnade i spöregn och åska mitt ovanför? Såklart min grupp. Det var ett förjävla oväder som först bara gick runt gården men strax efter att jag avslutat rundan på min valda höjd kom det in rätt ovanför. Jag kände mig lite osäker på underlaget (vi red på gräset) pga regnet och hur upptrampat det var före hindren (en ponny trodde han hamnat på western-träning och körde glide-stop var femte sekund) så jag red inte riktigt på som jag gjorde igår då jag satsade allt på varje hinder. Var en tre-kombination som var lite jobbig eftersom jag komin i lite undertempo då avståndet var långt. Men annars gick det bra, han hoppade kanon och anstränger sig verkligen.

Jag har fösökt ladda upp en video från förra träningen, men youtube verkar ju hata mig. Vad gör jag för fel när det står (efter ca två sekunder på uppladdningen) "åtgärden avbröts pga okänt fel"?? Jag är så sjukt teknisk av mig, japp japp japp

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela