sagaarvidsson

15e april

Publicerad 2010-04-15 12:37:53 i Allmänt,

Sitter här och läser inlägg från tidigare i år.
Skrivet i början på januari om hästköp:

"Ska vara gammal nog att ha en hel del erfarenhet när det kommer till tävling samt hinder. Den måste kunna ta hand om avstånd och dyl när jag själv inte ser, och ska utbilda mig mer än jag den. Alltså en läromästare vi pratar om, inom hoppning. Dressyr kan jag och är bra på, hoppningen är det sämre med. Vill gärna kunna komma ut och starta någon 100-110 så småningom, och lära mig mer om tempo, balans och dylikt. Hmm... Borde väl finnas någon sådan där ute?? Det tycker nog jag iaf. :)
Gärna ett sto med skaplig stam, men valacker duger nog det med.. ;)"

Så här i efterhand kan jag väl konstatera att jag lyckats rätt bra med mitt hästköp. Det är ingen gammal häst (han är ju bara 10), och han har heller inte gått högre än 120, och så är det en valack. Men det där med lära mig mer om tempo och balans stämmer iaf:)

Ikväll är det Danielträning, ska bli grymt kul. Red på rundbanan och lite cavaletti på grusbanan igårkväll och han är så sjukt pigg just nu. Han tycker att det är jätteroligt att hoppa och hoppar i lägen där han annars hade stannat. Det märkte jag ju när jag red för Ted i söndags på ett av räckena. Han låg ju på som en jag evt inte vad och kom på tok för nära ett räcke, men hoppade istället hur högt som heslt rätt upp i luften, vred om del bakdelen och så landade vi. Hade det varit i januari hade han stannat utan att tveka. Så det är kul att rida han just nu! Även om man får hålla i hatten när man galopperar på rundbanan och se till att ingen fågel-fan hoppar upp framför, för då sitter man där.

Jag sov hos Siri inatt då hon var ensam hemma och sov väl inte så mycket direkt. Vaknade vid fyra och undrade vart fan jag var nånstans. Övertygade mig själv om att jag ju faktiskt var nykter kvällen innan och sen gick ljuset upp. Känner mig väl sisådär halvsnygg just nu, håret på ända och lera upp till knäna. BINGO

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-15 16:38:14

och vart står din hårfärg? :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela