sagaarvidsson

8e oktober- Here I am again

Publicerad 2009-10-08 22:44:13 i Allmänt,

Back in Sweden. Sorgliga news.. DET ÄR KALLT! Jag dööör...
Vilket jag btw höll på att göra på flygresan hem, tack vare underbara åksjuke-tabletter kunde jag fokusera till hundra procent på att vara rädd.. Och inte underlättade det av att vi skakade hela vägen under landningen (som dessutom tog gud vet hur länge) heller, eller att tanten bredvid (jag hänvisar inte till Gunilla som tant-utan den andra!) var minst lika rädd som jag... Hare skrämmer hare som skrämmer den andra till döds som det sägs ute i skogarna.

Och jag ska till Stockholm nu på lördag, det var väl roligt, och ska dit på heldag med Moni och lite folk, tydligen en rbu-grej och med tanke på hur det gick senast jag försökte visa mitt stöd (oj det snackas än idag hos Moni om min fisk-attack hösten 2006...) så känner jag att det ligger på mina axlar att göra även denna resa minnesvärd. 2006 såg vi ju Grease på Göta Lejon och i år är det inget mindre än Hairspray (!) vilket jag ser fram emot såklart. Synd att Elin inte kunde haka på, jag känner att hon hade kanske haft stort nöje utav det. Nog för att jag ska njuta häcken av mig med, of course. Det är visst lunch på nån fancy-fancy restaurang, besök på museum (och nu ska jag inte röra någonting alls) och McDonalds inräknat också. Allt gratis utom Donken, som känns som den minst jobbiga saken att betala?! Menmen...

Mer nytt är också att det första jag gjorde dagen efter att jag kommit hem var att tattuera mig. Förvånad någon? Men det blev inget nytt, utan pappa uppdaterade den gamla, täckte över den gamla hästen med en ny och lite sånt. Snyggt vart det i alla fall!

Meen nu har jag uppdaterat mig inom Idol-bizen och eftersom detta onödiga program lever upp min trista-solfria vardag, så kommer här lite extremt oviktiga tankar;

*Juryn äger ju som alltid, jag bara avgudar Baggarna och Andreas, mums fillibabba sikken kombo dom är!

*Sedan TOVE- shiit säger jag bara på The Killers låten WOW, milt uttryckt. Hon och Erik såklart (!) är mina favoriter och jag känner mig inte ett dugg originell när jag säger det eftersom det med ett undantag verkar vara den allmänna uppfattningen.

*Och ärligt, Camilla? Jag menar.. Jaha.. Vem tänkte rakt där? Var det verkligen ögon-problem som låg bakom Andreas brillor (jag kan inte blogga utan att nämna dessa), eller är Camille-grejen ett resultat av för hårt festande? And I wonder... Eller om det kanske är så som jag och fröken Moni diskuterat ett tag, who knows? TV4 kanske får bestämma mer än man tror? För inte såg väl någon i juryn vidare lycklig ut när de meddelade att hon var sista wild-cardet? Eller var det bara slut på Loka vatten och de fick nöja sig med Ramlösa så långt in i programmet som resulterade i så bittra miner? Jajo man vet aldrig med dessa superstars. Men missförstå mig inte, jag älskar dom allihopa! ;)

Men godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela