sagaarvidsson

18e oktober- Ona Mountain

Publicerad 2009-10-18 21:48:49 i Allmänt,

Idag har jag varit med tvillingarna på ponnytävlingar på GRS, Elin startade Sherry i LB och LA i lagklassen. Hon fick en fin start med en 2:a placering i LBn, kunde mycket väl ha blivit en första plats, med tanke på att ettan hade fyra fel den med. Men ni förstår, i omhoppningen på hinder nr 10 hade nummerskylten försvunnit, så Elin lade en volt för hon var osäker på om det verkligen var rätt hinder. Sedan gick hon felfritt resten av de sista hindren. Lite surt, men samtidigt så vad gör det? Det var en jättefin runda och han såg bra och lättsam ut.

I LAn sedan (debut för dom!) så fick hon fyra pet, alltså 16 fel. Men jag tycker inte att det säger så mycket om hennes runda egentligen. När hon kom in på banan höll funktionärerna på med kombinationerna hur länge som helst, innan de tyckte att avståndet stämde bra, vilket kan få vem som helst ur rytm. För det var det hon var, ur rytm. Hittade ingen galopp, utan gasade här och stoppade där, men jag tycker det var en bra runda ändå. För trots att hon hittade vare sig avstånd eller tempo, så tvekade vare sig hon eller häst på hindren. Och det tyder ju på att de inte har allt för stor respekt för höjden :) kanoner kanoners.


Jag har precis börjat se en ny serie, the Vampire Diaries (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Vampire_Diaries_(TV_series)), och ja jag vet, det är mycket med vampyrer just nu (Twilight, True Blood etc etc) men jag gillar den verkligen! Lite för att en (grabben till vänster) av mina gamla favoriter från Everwood(http://en.wikipedia.org/wiki/Everwood)  är med, men mest för att det är en skön story. Plus att jag gillar twisten mellan "the good and the bad", I love it I love it I looove it. Kunde jag bli mer besatt? I don't think so.
Så har ni brist på saker att göra, se den serien, eller varför inte den deprimerande Everwood för den delen? Det är mitt tips i alla fall, nu när serier som One Tree Hill & co börjar sjunga på sista versen och bli riktigt dåliga!
Kunde de valt en fulare bild btw? Stackarna ser ju helt.. hehe ut... Mycket bättre i serien ;) hii
Nej, fortsätta, pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela