sagaarvidsson

12e oktober- The Sound of Silence

Publicerad 2009-10-12 15:52:28 i Allmänt,

Jag ska skaffa ny mobil, min är bara dum och dryg numer.
Och det här med att behöva ladda var fjärde timme (inte alls överdriven siffra ;) stör mig inte alls. Iinte aalls..
Aja.

Vaknade tjugo över tolv idag, har hunnit vara ner på Apoteket, handlat lite mat och diska. Är inte något vidare pigg, så bli inte förvånade om jag inte svarar i telefon, för det tar typ hundra år för mig att hitta grön svara-knapp. Elin undrade om jag skulle med till Valbo, synd att jag är totalpank i några dagar till bara, hade varit kul att göra något annars!! Synd att hon inte kunde vänta någon dag med den idén :/

Var med tvillingarna in till Högbo igår och såg när Elin hopptränade Sherry. Jag är lite smått imponerad över vilken teknik han hoppar med, öppnar upp riktigt bra när han tycker att det är värt att lyfta på benen. Om Elin bara orkar lägga ner lite extra tid på markarbete så hon klarar rida honom ordentligt mellan hindren, så kommer dom gå långt, för hoppa kan han, det är bara det där lilla extra som fattas just nu! Annars har jag inte mycket över för Cia, inte tillhör hon mina idoler men det kan kanske bero på att jag alltid haft svårt för tränare som inte kan ge konstruktiv kritik-- kom igen de är där för att lära sig!
Annars tyckte jag iaf att Sherry hoppade med större övertygelse än någon av de andra, trots att han måste vara den som är grönast. En av ponnyerna var ju en kategori mindre så det märktes ju såklart att den gick på nära maxad kapacitet, medan den andra d:n gick på maxad den med. Och trots att Sherry inte är så van vid stora hinder (första gången de hoppade 110 på bana igår tydligen, tidigare enbart enstaka hinder) så var det inga problem för honom, han tvekade inte på någon av tripplarna heller (öppnade extremt på en trippel så Elin höll på att käka grus) utan man såg att det bara handlar om att Elin ska hitta känslan och tempo. Hon sitter på en fin pålle. Och jag känner mig som mig själv igen!
Det har varit tomt utan hästar, nu fick jag tillbaka liten bit av det jag saknat, känns väldigt bra.

Ska äta nu strax, ha det bäst så länge. Pusshej

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2009-10-18 15:55:57

Tack va gla jag blir när du skriver så! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela