sagaarvidsson

9e november- So close, so far

Publicerad 2009-11-09 18:03:56 i Allmänt,

Stressig dag igår. Björnnäs Gård arrangerade ju ryttartävlingar som det så vackert heter. Nä, ett klubbmästerskap snarare; Gripens RyttarFörening. Gripen är ju en sådan klubb som inte har ett eget ställe, utan ofta har de sina tävlingar på Helmers Ridcenter eller någon annanstans, men denna gången blev det alltså här på gården. Det var stilbedömning med ca 17 ekipage, allt ifrån 70 cm till 110. Möjlighet att hoppa högre fanns, men det var ingen som var intresserad. Elin lät ju sin Bollen stå över denna gången. Hon ville väl inte glänsa allt för mycket.. Siri hoppade båda sina ponnysar och vann hela KM med sin b-ponny Biggles! GRATTIS till henne.
Och var inte dumma och trångsynta, hon vann inte för att hon är Marjuts dotter, utan för att hon helt enkelt har lärt sig av vad alla pratar om. Men den här domaren var lite konstig i överlag, men det är ska samma egentligen. Bra dag.

idag har varit en kort dag, vet inte riktigt vart den tagit vägen. Vi red ut Lillen och Fenny, sen longerade jag Calle och Tutan och sen känns det som att dagen tog slut. Weird. Möte ikväll? Hoppas.

Nä, nu ska jag ta tag i saken och diska. Sen ska jag dammsuga lite snabbt innan jag kastar upp granen. Inte grannen. Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela