sagaarvidsson

4e november- snö, snö o snööö

Publicerad 2009-11-04 17:22:57 i Allmänt,

Matpaus. Sen ska jag ner till stallet och rida Trixe, sedan löshoppa Tutan o Calle för att sist men inte minst rida Bellis för Marjut ikväll. Rolig kväller med andra ord.

Hade skrivit ett riktigt långt inlägg tidigare idag innan datorn dog pga dåligt batteri. Så, ja.. Här kommer nu en kort update.

Red Bellis igår, riktigt roligt, älskar den hästen; hon vill alltid jobba och är med en. Jobbade ganska hårt resten av dagen, vi vilade inte så mycket någon av oss (jag och Elin) igår och inte direkt idag heller. Men ja.
Det är roligt att ha något att göra igen. EXTREMT! Sen på kvällen red jag Lillen, den största hästen i stallet på 186 cm. Han var också trevlig, han var stor, men ändå lättriden, mysig och kul, men väldigt svag i kroppen. Han kan knappt bära sig rakt, utan vill gärna gå med antingen baken eller frambenen inåt. Men när man väl rider och orkar hålla om honom orkar han skapligt.

Longerade Lillen idag, och även där var han väldigt svag. Men jag tror det blir bättre med lite träning.

Meen, nu ska jag nog ta mig ner till stallet och sätta igång. Om Elin dessutom lyckas dra sig bort från One Tree Hill, så kanske jag är lycklig nog att få lite sällskap.

OCH NUUUU, nu snöar det ordentligt!! Det är vitt på marken, och vi har haft det första lilla snöbollskriget  med! Nu är Elin på, ha det!
Pusshej

Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2009-11-04 17:41:43

hehe kan nog hålla med dig där.. bara så långt till skåne :(



hehe här är det inte snö riktigt än :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela