sagaarvidsson

26e november- SNART JUL

Publicerad 2009-11-26 20:54:39 i Allmänt,

Ledsen mina vänner att jag inte uppdaterat de senaste dagarna, men med Marjut och Jonas borta har vi inte haft mycket tid över, utan i stort sett trillat i säng direkt när vi kommit upp från stallet vid tio-tiden. Det har varit en tung vecka som närmar sig sitt slut. Äntligen.

Vi hade hovslagarna här idag, vilket sedan resulterade i att vi jobbade till klockan sex trots att vi var två. Skapligt säger jag bara. Hann rida Bigge ute på rundbanan och lät honom sträcka ut i en riktig galopp innan jag återvände till jorden igen och arbetet. Red Lillen nyss för Camilla Toll, vilket gick riktigt bra. Jag är RIKTIGT riktigt nöjd. Han var duktig och vi fick lagom beörm, så det känns fint. Dock är det strax dags för dusch, ska bara vänta på att Elin ringer ner mig i stallet för att göra de sista sysslorna. Hon rider Ida ännu.

Har varit en hel del ridning under veckan, kul kan man väl lugnt säga! Två-tre-fyra hästar ar har det ridits och det känns i kroppen kan jag tala om!!

Imorgon em ska vi till GLOBEN! Marjut bjuder, vem tackar nej? Inte vi iaf. Vi må vara galna, men vi är ännu inte insane.

Marina kommer nästa vecka cirkum cirkus, ska bli extremt spännande och roligt! Jag längtar! Vissa frågor är ännu obesvarade, men Marjut kommer ju hem med. Spännande!!!!

Och snart är det jul. Mamma meddelade att min chokladkalender beräknas komma fram imorgon, med en julskiva dessutom. JAG ÄR TAGGAD. Jag älskar julen, om jag inte lyckats få det att framgå i tidigare inlägg. Och vet ni? Där lyckades jag skriva en hel mening utan stavningsfel utan att se på tangentbordet, kanske jag borde stirra på skärmen mer ofta? Det är bekvämare med inlägg som inte är helt belägrade av stavfel.

Och jag har precis innan lektionen lyckats läsa klart Jan Guillous senaste "Men inte om det gäller din dotter"
och den var makalöst bra. Den rundade vackert ihop sagan om Carl Hamilton och jag är nöjd med resultatet. Precis som alltid var den lite dryg att komma igång med, men sedan gick det undan serr'ni. Jag har läst varenda liten ledig minut och nu på kvällen lyckades jag alltså läsa klart den. Frågan är bara vad jag ska läsa nu? Vill läsa Madame Terror igen, bara för att den var fantastisk. Menmen.

Nä, dusch någon.. Pusshej

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2009-11-26 21:13:39

Varför känns det så onödigt att betala ca 20 kr elr mer för frakten av EN chokladkalender när en kostar 10 kronor? ;) kan man ju få tre istället för en väll?



och det är hög tid att lägga ut bilder på marina! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela