sagaarvidsson

Jag irrar och jag virrar

Publicerad 2009-05-28 20:16:33 i Allmänt,

Jag insåg en sak idag; jag kommer aldrig kunna flytta hem och göra det jag vill göra. Det finns inga hästjobb hemma, jag har inte pengar nog för att starta mitt eget företag och det finns inga andra jobb där hemma som jag egentligen vill ha.
Min dröm är att driva min egen gård med min egna verksamhet, men vägen dit känns idag väldigt lång och det känns som jag inte riktigt vet vilka dörrar jag ska öppna och vilka jag borde ignorera.

När jag slutar här, kan jag leta jobb hemma. Vad finns det för alternativ för en sådan som jag; utan någon yrkesinriktad gymnasieutbildning? Jo, då hamnar man på Ica, mcDonalds eller också något annat serviceinriktat jobb. Och ja, det är pengar, för ett tag i alla fall, men det är inget som gör att jag kommer närmare min dröm. Det gör att jag hamnar hemma, men det är allt. Visst kan jag börja studera, men det är först ett alternativ i januari eftersom jag åker utomlands i september.

Det jag kan göra, är att fortsätta arbeta med hästar, helst utomlands där jag tjänar bättre än här hemma. Ett utomlandsjobb ger också bra kontakter, bra erfarenhet och kan komma att hjälpa till om jag ska starta eget i framtiden. Problemet är bara att då är jag fortfarande inte hemma. Hur jag än vänder och vrider på det kommer jag aldrig kunna flytta hem igen. Inte förns jag har råd att starta eget företag i alla fall, vilket är lite jobbigt eftersom det är nog 10 år kvar tills dess. Men jag ser för tillfället ingen annan väg hem. Men vi får se, det kanske klarnar upp. Vem vet. Man hittar alltid hem i slutändan, sägs det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela