sagaarvidsson

A new day has come

Publicerad 2009-05-25 20:20:37 i Allmänt,

Idag har det verkligen varit kanonväder! Solen har värmt hela dagen och jag börjar nästan bli brun. Mest orange just nu, men det är helt okej, för Elin är rosa! MWHAHA! Om jag har riktig tur ignorerar vädergudarna Elins önskan om att slippa solen imorgon så att den skiner en hel dag till. Jag har inget emot att bättra på brännan lite. Framförallt som alla driver med mina extremt kritvita ben. De vill verkligen inte bli brända! Är som om jag skulle dränkt dem i solfaktor 390 ungefär.
Menmen.

Red Ginger på gräsbanan med Elin och Bollen vid lunch idag, hoppade lite. Riktigt roligt var det, det gick bra med, men lite jobbigt med värmen. Både jag och häst svettades en pool ungefär.. Men roligt i vilket fall. Jag försöker arbeta på min sits över hindret, jag känner mig som en backhoppare när det blir höga hinder, ni vet; de där med v-stilen typ. Lite jobbigt, men det blir bättre ;) Handlar nog mest om att träna skulle jag gissa, så det tänker jag göra som av bara den! Skrittade ut Pix med Elin och Quintus med, gick bra. Verkar som hans vårkänslor (quintus) har lagt ner för i år. För visst det ja, det blev ingen betäckning med Abbe. Marjut ångrade sig men har valt ny hingst till nästa brunst. Jättevacker hingst så det kan nog bli bra! 

Apropå träning så är det Camilla Toll imorgon kväll som gäller, spännande spännande. Fick ju några bra tips förra gången som jag hoppas kunna arbeta vidare på då. Bitvis får jag loss Gimger riktigt bra, men ibland blir jag bara arg när ingenting stämmer och det ska jag arbeta bort. Handlar mest om attityd hos ryttaren skulle jag tro ;)

menmen, nu ska jag göra annat. Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela