sagaarvidsson

I keep on dying..

Publicerad 2009-03-02 10:22:03 i Allmänt,

..Cos you're busy waisting life

Jag har så ont i nacken, axeln och armbågen. Dumma Tutan igår. Vi löshoppade och med den tekniken som vi kör med här, så är det alltid en liten risk att det blir något, vilket det blev igår. Menmen, jag klarade mig fint med lite blåmärken bara. Men idag är det unghäst-träning som gäller, fy fan. Jag är ju ledig idag, precis som igår, så nu har man tid.

Red ut Pix och Ginger igår, fitn och härligt väder, men det höll på att gå illa med Ginger i skogen. Vi klättrade uppför en inte alltför brant backe när hon halkade till med ena frambenet, och på två sekunder var vi nere på knä, med mig halft över halsen, när hennes bakben började glida. Så då åkte vi nedåt medan hon sparkade i fram, jag fick hjälmen över ögonen med luggen som sällskap såklart, hon kastade sig åt sidan in bland granarna. Men det slutade bra, jag gjorde halt, såg till att sikten kom tillbaka, kollade hennes ben och så, inga sår eller svullnader och så skrittade vi hem.

Red Abbe på kvällen, gick riktigt riktigt bra! Så himla kul! Vilken samling i galoppen hon fick på slutet, med bakdelen under sig och lätt stöd i handen. Helt otroligt! Dressyrlektion för Camilla Toll imorgonkväll, på Helge tror jag det blir, ska bli riktigt kul det med! :D

Menmen, nu är det nog dags att diska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela