sagaarvidsson

Hurtiga jag

Publicerad 2009-03-18 12:36:33 i Allmänt,

Fy faasen vad jag är stel! Hurtig som jag är, gav jag mig ut på årets första joggingtur igår. Jag hade planerat att ta det ganska lugnt sådär första gången efter vintern och allt, men slutade med att jag sprang nästan 7 km ändå. Helt slut var jag efteråt, svetten rann och lungorna var halvvägs på väg till Spanien på en lång semester när jag kom tillbaka till stallet. Men ändå, vad härligt det var! Solen sken (vilket inte hänt ofta den senaste tiden) och jag var ledig.
Idag däremot ångrar jag mig lite, jag borde ha tagit det lite lugnare. Trappan upp och ner till lägenheten är en mardröm, men än så länge lever jag.

Och gissa vad, blå himmel idag med! Fem över sex imorse sken solen, hur underbart som helst att gå upp då. Märks att vi närmar oss den enklare tiden, då det är helt sjukt underbart att vara hästskötare.
Menmen, nu äta lite till, sova lite, sen rida ut Pixman och sedan jobba igen. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela