sagaarvidsson

Regn, tack

Publicerad 2009-06-01 12:46:16 i Allmänt,

Jag tror jag smälter bort! Vad är det för fel på vädret egentligen? Kom igen nu! Det är inte sommar ännu ;)

Vi har fått ett till föl! Melda fick ett fuxsto med tre strumpor som går över knäna, så sjukt söt! Namn är inte bestämt helt, men Marjut lutar mot Crumelur och så ska hon ha Krukan som vardagasnamn. Jag skäms att behöva säga det, men det var jag som nämnde Krukan i förbi farten. Trodde inte chefen skulle gilla det. Stackars föl, haha!

Elin kommer tillbaka från Finland ikväll, det ska bli ganska skönt med sällskap igen. Nog för att jag inte vrt ensam, Bettan kom o jobbade i torsdags och idag, sen har jag varit och badat med familjen Sohlmna igår (Jojo klev på en orm stackarn) och så har jag fikat och ätit en hel del där uppe med. Så jag har inte svält direkt. Så heter det inte, svultit? Äsch, vem vet?

Det känns som om det skulle vara över 30 grader idag igen, hästarna kommer in vid 12 och en del får gå ut igen vid halv fem. Skaplig paus där emellan för oss som jobbar, men det är bättre att ta en siesta när det är som varmast och jobba sent istället.

Nu ska jag fortsätta se på Karl för sin kilt, pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela