sagaarvidsson

Jag fick vad jag ville

Publicerad 2009-06-03 09:40:17 i Allmänt,

Jag bad om regn, så då fick jag regn! Plus att jag fick hem Elin igen, det var väl skönt! Och tur, för vi hade hovisar här igår och det tog inte en liten stund för dem att bli klara. Alltså, just dessa är så otroligt sega!! Vi vill ha Magnus, han är snabb och noggrann.

Red Helge i måndagskväll för Marjut och hoppade lite. Han är jättesvår att hoppa, man vet inte alls vart man har honom. Plus att ridpasset började inte så bra, för han var så grinig och sur och gick och kickade och stegrade hela tiden. Inte alls trevlig, men det fungerade i alla fall. Sedan flög jag av för första gången i år. Vi skulle bara ta en låg cavaletti på kanske 40 cm i galopp, han stannade och tänkte inte ens gå över, så jag blev lite arg och lade till skänkeln, varav han gjorde en av sina fina specialiteter när han klev över; bort med halsen åt sidan, vända på sig i luften och böja ryggen så att man bara åker över halsen. Vackert. Nästan ett mästerverk kan man säga.

Red Helge igårkväll igen i lite dressyr, ska hoppa ikväll igen för Marjut med två andra tjejer, tror det är lagträning för Gripen. Spännande. Jag är ledig idag och har planerat att njuta av varje sekund av denna eftersom jag inte är ledig igen förns ¨på lördag, då det kommer en provjobbare.

ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela