sagaarvidsson

Det var ju en blöt midsommar

Publicerad 2009-06-20 15:29:33 i Allmänt,

Haha igår var väl en rolig dag! Midssomar och allt! Jag som i vanliga fall avskyr den dagen, kanske för att jag aldrig har varit intresserad av att supa skallen av mig som många andra, vem vet? Men igår var ganska rolig, men blöt. Inte blöt att jag drack mkt utan på det vardagliga viset. Vi var upp till Sohlmans på först lunch, var kvar där tills det började ösregna vid fyra och vi skulle ta in hästar. Tack och lov fick vi hjälp av Jonas och Marjut, för det började naturligtvis åska. Och när vi väl fått in alla utom Melda med föl och Ida med föl, öppnade sig himlen rejält och det började hagla som av bara helskotta! Melda ser ju dåligt, så hon vägrade låta sig infångas då vissa av oss hade färgade regnjackor och jag hade dessutom min jacka uppdragen över huvudet. Gissa vem som fick mer och mer panik när åskan dånade och blixtrarna grenade sig över himlen och Medal bara fortsatte jaga bort ida så fort vi var i närheten? (Just därför jag försöker att aldrig kolla uppåt medan det åskar..) Men jag tyckte jag skötte mig ganska bra, fick inget utbrott och hade bara liite panik!
Efteråt var vi alla lagom dyngsura, så vi gick och vilade en stund och torkade upp, innan vi vid åtta-tiden gick upp till Sohlmans igen för middag. Jag och Elin satte oss och såg på första skivan av Human Trafficing med Jojo och Amanda, snacka om att den filmen är jobbig. Alldeles för jobbig, tur att Amanda glömt andra skivan haha. Vi får avsluta den en annan dag... Vi drog oss tillbaka strax före halv tolv och så såg jag sen ensam på Two Weeks Notice och lite Vänner.



Vi hade inte liiite hagel efteråt ;) Lagom för snöbollskrig. Och inte var vi lite blöta och trötta heller ;) Mina finfina byxor tyckte inte heller om att springa runt i leran, men vad gör man inte när det börjar storma mitt under kubbspel?

Menmen, ser på SMHI:s hemsida just nu att det i alla fall ska bli uppehåll i morgon och måndag, alltid något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela