sagaarvidsson

28e juli- Every word I say

Publicerad 2009-07-28 19:07:46 i Allmänt,

Dags att vakna... Har sovit i en timme, fan vad najs! Jag är som en jävla bebis, sover middag ;)
Ska strax ner och rida Bollen och Magen, red Abbe under eftermiddagen. Passade på att vila nu innan, då jag är "barnvakt" åt Siri (om man nu behöver barnvakt när man är 11) då alla andra är borta till imorgon. Jojo och Jonas har åkt iväg till Karlstad med Pix, Lotta och QB på tävling och Marjut är i Helsingborg och jobbar. Men det ska nog gå bra, vi ska tydligen se på Bolt så det blir nog en ganska chill kväll. Men det blir garanterat tidig kväller för min del, jag hade ju visserligen sovmorgon imorse men somnade inte förns efter halv två... Hade sjukt störda tankar hela kvällen och slog på Vänner att somna till istället. Fungerar alltid! :D Man löser inga problem när man ska sova, bättre att skjuta upp de till morgondagen. Och helst lösa dem under dagstid, kan väl kanske tilläggas..

Saga står inför ett vägval, som hon egentligen inte vet vad hon vill ha ut utav, men kan inte bestämma om hon ska ta en chansning och riskera landa platt på arslet eller om hon ska köra the safe way precis som hon alltid gjort?
  Alla säger att jag är rädd för väldigt mycket (åska och spindlar bl.a), men egentligen är det så att min enda rädsla är att vakna upp en vacker dag och vara gammal och inse att jag aldrig har levt livet fullt ut, att aldrig ha tagit de chanserna som kunde ha lett till något nytt-öpnnat fler dörrar. Förstår ni vad hemskt det måste vara, att tänka tillbaka på sitt liv och inse att man inte haft något. Idag kan man fortfarande drömma, blicka framåt och hoppas på en ändring, men när man är runt sextio ska ju de ändringarna redan ha kommit. Eller? Och när ska man då egentligen ändra på saker och ting, är det när det är uppenbart att det går åt rätt håll, eller är det då man begår sina misstag? Ibland skulle jag vilja ha saker och ting utpekade, typ "Följ pilen". Även om det bara gäller de enklaste valen. Kan ingen ge mig en Benjamin Syrsa att ha på axeln? Jag lovar(!) att ge den mat och vatten. Och att inte följa med läskiga gubbar, bli svald av en val och bli en trägubbe. Men det är också allt jag lovar.

Nu ska jag gå ner, man löser heller inga problem när man sitter inne framför datorn. Inte just nu i alla fall, när jag inte bestämt mig hur jag ska göra. Om det finns någon synsk där ute så kan väl den ge lite guidning, eller om någon annan känner sig träffad. Är lite irriterad på att man inte vet vilka som läser här btw, har hur många besökare som helst och ännu fler sidvisningar, men få som säger något ;) För tänk om jag råkar nämna någon i elakt sammanhang som sedan visar sig läsa.. ajaj kan bli mycket fel ;D puss på er, nu drar jag till varmare länder ett slag. I alla fall mentalt

You feel like liberation
You give me new sensation
You show me what I need and
You are my life completed

Can't stop, can't break, who's driving?
Sometimes there's no denying
Today I feel I can't lose
I'm letting go of what I knew

I want you for always
I hear your name in every word I say
I'm a fool and I don't care
I hear your name in every word I say

Kommentarer

Postat av: K.Svingen

Publicerad 2009-07-29 00:48:47

Hmm jag tittar förbi lite då och då, började med att jag gågglade bigbaycon så kom denna sida upp som nummer två :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela