sagaarvidsson

26e juli - I've got this something

Publicerad 2009-07-26 17:38:57 i Allmänt,


Svettig, skitig och jävligt glad. Sån är jag just nu. De där två första är ju lätt fixat med en dusch eventuellt, och det sista känner jag inte för att ändra på. Jag är ledig imorgon och farmor o farfar har beslutat sig för att göra en blixtvisit ner och hälsa på (och fylla frys hehe), så jag är riktigt riktigt glad just nu! Skönt att få besök hemifrån, det minskar den där hemlängtan som smyger sig tätt inpå då och då. Framför allt när alla andra i grannhusen grillar, då är det hemskt att inte vara i Storvik. Men, snart nog så.

Jag behöver mer ny musik, även om jag såklart inte kan sluta lyssna på Dropkick's och Hanson. Det är total kärlek, totalt olika och helt sjukt härligt. But I need more. Gamla goingar som Sixx: A.M. fungerar fortfarande, likaså the Verve. Finns det någon med sköna tips så är det uppskattat. 

Sista dagen på Ted-kursen idag, så nu törs jag andas igen, ska rida Bollen och Ginger senare när det svalnat ute. För det är varmt och kvavt och tryckande. Lite åska skulle kanske underlätta, men helst inte förns efter att jag ridit i så fall. För det vet ju alla att jag helst gömmer mig under sängen när det börjar braka loss ute. Just in case (a).

Middag hos Sohlmans igår igen.  Snapsvisor och kräftor har sin charm när det är med folk som man trivs med, lärde mig igår att det är en helt annan sak när man det är med folk man egentligen inte känner. Men sen är det ju roligare när man tagit några med, skulle jag väl tro. Och kalla mig gammalmodig, men jag dricker inte hos the boss. De tror redan att det är något fel på mig så virrig som jag är och några fler historier behöver de inte!

Och jaa apropå historier som jag kommer få höra så länge jag känner Sohlmans, så var Peter Stormare här igår. Tjoho!

I've got this something
That's been going round
I've got this something
You don't know it
But you need it

Are you hungry?
Won't you come get your fill
We could put this thing in motion
If you'd stop acting tough
Superstar you sit up high on your hill
I know why you're running
Only you know what you've lost

Kommentarer

Postat av: K.Svingen

Publicerad 2009-07-27 02:46:04

The Von Bondies och The Dead Weather är riktigt bra band(!).

Postat av: Saga

Publicerad 2009-07-27 12:34:08

Tackar :) De ska jag kolla upp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela