sagaarvidsson

16e juli

Publicerad 2009-07-16 12:40:02 i Allmänt,

Idag fyller pappa år, grattis till honom!!

Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen som mamma påpekade härom kvällen, men jag har itne haft någon riktig tid att skriva. Familjen Sohlman är bortresta så jag och Elin har hand om stallet själva, vilket innebär en hel del jobb.
Har ridit Siris ponnyer några dagar nu och det är ganska kul, rider lite andra hästar då och då med, men jag gissar att min längd och vikt gör att jag hamnar på de minsta hästarna, hehe. Vilket är helt okej, för jag tycker det är riktigt roligt!

Jag skulle kunna tänka mig och jobba med ponnyer på någon sorts affärsnivå senare i livet, jag lär ju inte vakna upp och vara lyktstople-lång inom de närmaste åren, och planerar nog inte heller att gå upp direkt i vikt, så jag tror det är en realistisk dröm. Eventuellt.

Det är sju veckor kvar tills jag slutar, jag hoppas veckorna går snabbt! Jag är irriterande negativ alltför ofta känner jag och jag hatar om det går ut över Elin eller någon annan på gården. Jag hoppas att jag inte är världens bitch för jämnan, men jag minns själv hur det var när en viss annan person skulle sluta och hur det kändes för mig när hon alltid var negativ på slutet, samt hur Lotta och andra hyresgäster kände sig. Man påverkar fler och mer än man tror när med sitt beteende, sorgligt men sant. Jag hoppas som sagt att jag inte är alltför jobbig. Och jag hoppas verkligen att någon vågar säga till om jag blir det. Annars suger det verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela