sagaarvidsson

Så, två filmtips ;)

Publicerad 2009-02-11 09:57:56 i Allmänt,

Haha, kan ni gissa vad? Jag är ledig, IGEN! Underbart underbart!
Nu har Elin slagit sig till ro, hon verkar trivas ganska bra. Hennes första arbetsdag är idag, tillsammans med praktikanterna, och jag tror det ska gå bra. De är ju duktiga hela högen. Själv tror jag att det här kommer bli toppen, nu har man någon i sin egen ålder här och så kan vi ut och shoppa, gå på stan och åka runt lite. Vi ska kolla upp om det finns någon bio i Mariefred, hoppas-hoppas på det, för jag är biosugen. Köpte lite nya filmer när vi var till Willys i förrgår; The Terminal (Tom Hanks) och Fight Club (Brad Pitt). Man har ju sett båda förrut, och båda två är ju skitbra! Titta där, nu har ni fått två filmtips.

Jag ska strax ut och rida, tror det är två hästar som behöver gå idag. Netta och någon till, minns inte vilken men det är en av Jojos hästar; Pix, Ginger, Lotta och Quintus.
Jag red förresten Lotta för första gången i måndags, det var ganska kul. Trevlig häst, men hon har sitt speciella sätt, amn rider henne inte alls som andra hästar. Kan inte förklara skillnaden, men det känns direkt när man sitter upp. Hon kickade en hel del i skritten, men jag tyclte det gick bra i traven o galoppen i alla fall. Henne ska jag ju rida hela vecka 8, så det är väl lika bra att jag vänjer mig. Hon ska ridas imorgon med... Menmen..

Red Helge igår, han var inte alls lika mysig som förra gången, men det är inte direkt hans fel. Hans ryggont känns verkligen av när man sitter i sadeln, han spänner sig genom hela ländryggen och så fort man försöker få honom att slappna av lite så protesterar han. En hel del kickar och sparkar där med, men hans skiljde sig från Lottas, Helge ville ha av en från ryggen medan Lotta bara kickade lite för sakens skull.

Meeen, nu ska jag ut och rida. Så ha det, pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela