sagaarvidsson

26e december- Man in the mirror

Publicerad 2009-12-26 22:28:04 i Allmänt,

Okej, jag är ledsen att jag inte uppdaterat på ca 10 dagar, 11 kanske det t.om är? Menmen. Jag gör det ju nu, och lovar bli bättre. Men jag har faktiskt haft fullt upp, tro det eller ej.

Har ju hunnit vara hem till Storvik en sväng, åkte den 19e och kom tillbaka med los parents kvällen den 23e. För att göra lång historia kort, så spenderade mamma och pappa julafton samt halva juldagen här hos mig. Tack till dom, var rejält mycket enklare att utstå att jobba på det viset.
Sov över till KVART I ÅTTA på juldagen, så där blev det kaos. Dock borde jag få guldmedalj, för jag fick ut ALLA hästar på en timme och en kvart. Den ni, i vanliga fall tar det minst TVÅ TIMMAR. Inser ni hur fort det gick, eller? Jag gick snabbt ner med varje häst och sprang bokstavligen talat upp från hagarna. Så gissa vem som vaknade idag med rejäl träningsvärk? hehe

Jag har dessutom hunnit ridit både Calle och Tutan några gånger, åkte av Calle första gången, men inte Tutan. Hon har gått jättefint de två senaste dagarna och idag kom Marjut och filmade lite. Tur att hon uppförde sig då :)

Hann förresten tattuera mig igen när jag var hemma. Nu blev det två delfiner på vänstra vaden, jättefin är den och jag är supernöjd. Det är enligt mor min en mamma-delfin och en barn-delfin. SÅ nu vet ni det. Mamma gjorde förresten en likadan :)

Såg också New Moon när jag var hemma jag hann med en hel del..) och jag blev positivt överraskad. De hoppade en hel del, vilket ur min synpunkt var bra eftersom jag inte gillade boken vidare mycket. Jag hatade den för att vara ärlig. Om man kan spola i böcker, så var det det jag gjorde när jag läste den. Men filmen vr bra., en fyra av fem. Absolut sevärd.

Sen diag fick jag en språklektion av Jonas, han tyckte inte man kunna säga; "Jag håller på å dör". Just å dör, var problemet. Det ska visst vara "Jag tror jag dör" eller "Jag håller på att dö". Men inte min fina blandning. <-- Men så pratar vi ju hemma?? Kom igen.. Kändes som jag satt på svenskalektion igen, Marjut fick sig ett gott skratt när jag stod där och grimaserade med Jojo.

Åt middag hos Sohlmans nyss. Eller middag. Pizza är mer rätt ord. Menmen, vad gör stackars flcika när hon är hungrig? Då blir det skräpmat serr'ni.

Sen älskar jag min julklapp från Elin.

Gotta make a change
For once in my life
It's gonna feel real good
Gonna make a difference
Gonna make it right


As I turned up the collar on
A favorite winter coat
This wind is blowin' my mind
I see the kids in the street
With not enough to eat
Who am I to be blind
Pretending not to see their needs

A summer's disregard
A broken bottle top
And a one man's soul
They follow each other
On the wind ya' know
'Cause they got nowhere to go
That's why I want you to know

I'm starting with the man in the mirror
I'm asking him to change his ways
And no message could have been any clearer
If you wanna make the world a better place
Take a look at yourself and then make a change

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela