sagaarvidsson

6e augusti- There's a downtown corner

Publicerad 2009-08-06 22:55:38 i Allmänt,

Ännu en Ted-kurs-dag är över! Bara en dag kvar! Det verkar som att jag kommer överleva. Yet again! Jag är så imponerad av mig själv..
Överlevde dessutom en middag hos Sohlmans (grillad lax= mmm..marabou!) trots att jag var så trött att jag såg i kors. Men det var trevligt,om man bortser från alla tusen miljontals myggor och nu sitter jag alltså här. I vardagsrummet framför datorn, med Elin bredvid framför sin dator. Vi är så sociala, verkligen!

Jag ska sova nu, sjukt trött! Ni skulle bara veta vad det här sliter.. Ni vet, jobba, slappa, öh jobba och..slappa och rida och få lagad mat. Extremt ansträngande.

Och detta blev ett extremt taggat och inspirerande inlägg, jag förstår inte vart min inspiration har tagot vägen. Den sprang ut genom dörren och försvann. Ska leta senare. Kanske är den tillbaka imorgon, vi får väl se!
Elin undrar förresten om man får skriva att man har ont i rumpan på facebook. Om hon är rädd för feltolkningar, så undrar jag vad hon egentligen har för sig när hon är hemma i Finland ;)

Avslutar dagens blogginlägg (det vart bara ETT idag, betyder det att jag har fått ett liv, äntligen..?) med Been there before med Hanson. Länge ett svårt beslut, för det fanns så många låtar som kunde fått denna hedersplats, men så här blev det nu!
 

 

There's a downtown corner
People down town know
And a back beat rhythm on the radio
And the girl who listens to a young man's song
On the block I live on
In the place I'm from

Well the young man sitting
On the dock of the bay
He took a long-term trip on a first class plane
How the whole world listens
To that one man's song
On the block I live on
In the place I'm from

Tell me does it move you
Does it soothe you
Does it fill your heart and soul with the
Roots of rock and roll
Does it move you
Does it soothe you
Does it fill your heart
And soul with the
Roots of rock and roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela