sagaarvidsson

3e augusti- I will always return

Publicerad 2009-08-03 23:32:48 i Allmänt,

Okej, denna kvällen blev inte direkt som planerad, då jag blir "tvungen" att jobba imorgon då Sanna åkte hem idag istället för imorgon. Fast jag väljer det själv, antingen vara ledig imorgon men jobba till nästa fredag, eller jobba imorgon och vara ledig nu på lördag. Kändes inte direkt som något svårt val...

Var upp hos Sohlmans med Elin och käkade. De andra åt pizza men vi tog varsin sallad istället, jag är sjukt trött på fet mat just nu, så det blir nog sallad några dagar till.. Vi får se, jag brukar ha svårt att hålla mig till det jag säger! Efter att vi gått från the boss's house, så satte vi oss i trappan ute en stund, Elin satt och rökte och jag satt och filosiferade. Djupa tankar har spökat i mitt huvud de senaste timmarna och går tyvärr inte att förtränga, trots stora ansträngningar.

Efter att ha haft en konversation med Lina så fastnade jag i att psykoanalysera hennes tänk vilket gjort att jag är lite distanserad nu.. Hon menar att hon alltid tar och frågar ut killar som hon är intresserad av medan jag är old fashioned. Så kom vi in på tjejer som stannar hos killar som slår dem och vad det beror på. Har ni sett "He's just not that into you"? Den handlar i kort om tjejer som misstolkar killars signaler (om han gillar dig så frågar han ut dig, om han vill så ringer han osv) och där nämns den gamla klyschan; han är elak mot dig för att han gillar dig; och någonstans kan man ju undra; om det sitter inpräntat sen dess att vi tjejer är små; kan det då inte vara så att vi helt enkelt associserar det hel med det? Kanske inte på ett medvetet plan, men om han nu behandlar mig elakt så gillar han mig. han bryr sig, han tycker om mig osv osv. Jag vet inte jag, men jag tyckte det var en intressant diskussion, jag älskar att bolla tankar med folk!

Ojoj, långt inlägg igen och för en gångs skull känner jag mig lite djup, men gud jag har inget liv. Men Elin ligger och sover men jag är hyper på cider och kan inte tänka rakt än mindre sova än på en stund. Jag har mycket på huvudet men ska överrösta det mesta med lite Vänner och försöka sova om en liten stund. Ska kolla en sak på youtube nu men sen blir det kväller.

I hear the wind call your name
It calls me back home again
It sparks up the fire - a flame that still burns
Oh it's to you I'll always return
I still feel your breath on my skin
I hear your voice deep within
The sound of my lover - a feeling so strong
It's to you - I'll always belong


Wanna swim in your river - be warmed by your sun
Bath in your waters - cos you are the one
I can't stand the distance - I can't dream alone
I can't wait to see you - I'm on my way home

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela