sagaarvidsson

2a augusti- Suddenly the world is all brand new

Publicerad 2009-08-02 22:32:12 i Allmänt,

Hoho nu ska ni höra att trollen börjar trilla in!

Sitter här på altan med några kalla cider, lite go´ sommarmusik och alldeles öde gård. Man kan ha det sämre.Vore det inte för alla myggen skulle jag tro att jag dött och hamnat i himmelriket. Det finns verkligen ingenting härligare än att bara kunna vara. Det här har jag saknat. 
Man kan höra alla syrsor, man hör bilarna från stora vägen långt bort och hur hästarna står och äter.
Snart kommer Elin och stör friden (Marjut skulle hämta henne halv elva) men hon kommer nog vilja sova med en gång eftersom hon ska jobba imorgon, så jag får väl dricka här för mig själv en stund till. Sanna har lagt sig, efter att ha sett på Greys och lånat min dator (ursäkta ni som jag inte sa hejdå till på msn innan jag gick ner till stallet, glömde att datorn var till för allmänheten med. Så om någon skrev något men inte fick svara så dissade jag aldrig med flit. Just so you know! Förutom Moni såklart, dig dissar jag alltid med flit ;) Ibland blir jag lite paranoid när folk använder min dator och jag har "logga in automatiskt" på exakt alla sidor, men jag tror för illa om folk och tror att jag är lite för självupptagen; vad skulle folk ha för nytta av det liksom..

Helt ensam är jag visst inte längre, Oghi går längs skogskanten och fiskar och så sitter Bus här ovanför mig på räcket. För ja, jag sitter på golvet, såklart. Men det är så högt upp att jag ser över hela gården. Extremt najs. Dessutom håller jag på och döper alla myggorna, men märker att det blir lite väl personligt och slå ihjäl dem efteråt. "Dö, Bengt". Och sen börjar jag få slut på namn. Snart blir de ettan, tvåan, trean och så vidare... Men det börjar bli svårt och hålla räkningen. Menmen.

Red ut Abbe barbacka för en stund sedan, skulle ha ridit med Siri och Bigge, men hon stack utan mig. Åkte aldrig iväg med Marjut och hästarna, Jonas följde med istället. Men Melda var inte dräktig, utan blev kvar för ny seminering. Trist :/
Så jag kvällsfodrade och fixade istallet nu på kvällen idag med. Skönt att äntligen vara ledig.
Imorgon ska jag rida ut Trix med Siri och Bigge, sen ska vi visst se på Spirit hon och jag och ja sen får vi se, jag vill ut imorgon, men ingen vill ut med mig. Jag vill slå hälarna i taket för jag är så glad men vi får väl se vad som händer. Får dansa med Siri nere i stallet istället, där slänger vi på hög musik och står och shejkar. Ingen är så snygg som vi ;) Kanske Elin.. :v

Nä, nu ska jag sluta nörda och inte blogga så långt, ha det så vällans gött så länge så höres vi. Puss på er!

Here I am - this is me
There's no where else on earth I'd rather be
Here I am - it's just me and you
And tonight we make our dreams come true

It's a new world - it's a new start
It's alive with the beating of young hearts
It's a new day - it's a new plan
I've been waiting for you
Here I am

Kommentarer

Postat av: K.Svingen

Publicerad 2009-08-03 00:35:38

Altan, bra musik, kall cider och sommarkväll..låter riktigt härligt;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela