sagaarvidsson

17e augusti- Taking the walk

Publicerad 2009-08-17 13:56:09 i Allmänt,

Jag vill ta "the walk" som Hanson från början arrangerade (http://www.hanson.net/) men som nu alla kan anordna själva för att göra en skillnad. För varje person som går the walk barfota skänks en dollar till en av fem olika avdelningar till HIV/aids-drabbade i Afrika. Det kan vara antingen skolmaterial, hjälp att bygga sjukhus, ordna rent vatten osv osv. Jag tycker det är kul med band som försöker använda sitt kändisskap att göra en förändring. Inte för att tre personer kan göra så mycket i slutändan, men det är en bra början.
Plus att för varje person som köper ett par skor hos Tom's shoes så skänker de ett par skor till någon i Afrika som de levererar i person.
Jag ska beställa en tröja därifrån har jag bestämt, skitsamma vad det kostar!



Men nu ska jag förbereda mig inför arbete, ska rida ut nu efter lunchen och sen är det lite annat smått o gott som måste göras. Ha det bäst, ska försöka uppdatera ikväll men inget jag längre vågar lova! Jag håller det ju aldrig längre.

Ha det bäst!

The earth is shaking under siege
And every breath will meet it's fate
Still we hunger for a moment of freedom
Even though the hour is late

I find hope and it gives me rest
I find hope in a beating chest
I find hope in what eyes don't see
I find hope in your hate for me
Have no fear when the waters rise
We can conquer this great divide

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela