sagaarvidsson

17e augusti- Love craves self destruction

Publicerad 2009-08-17 21:43:17 i Allmänt,

Spännande dag idag. Trampat på orm (och stampat ihjäl stackars orm på ren reflex) och hamnat i skitkärran.. Och lägger vi till en massa småmisstag (inte från mig) så har ni min dag upplagd framför er. Som sagt, spännande.

Mockade lösdriften imorse och råkade kliva på den stackars ormen, fick ett klassiskt girl-cliché-moment; viftade med händer, stampade, hoppade och skrek. Stackars lilla ormen dog. Och sen hamnade den i skitkärran, för jag ville inte ha den kvar i hagen.
Så började min morgon. Har jag sagt att jag älskar att bli brutalt uppväckt? Nu vet ni ;)

Sen fortsatte dagen, strike no one kom när höpåsarna skulle göras och jag var nere hos hingsten för att ta av han flugluvan då det ösregnade, och det kom in fel hö och fel bal; en bal som inte alls skulle ha öppnats. Najs. Strike two kom när det skulle delas ut påsar och en hästs påsar hamnade i fel ordning vilket jag inte upptäckte först när jag gjorde min regelbundna kontroll, men då hade den hästen fått redan. Saga arg.

Jag är nog inte rolig att vara i närheten av när jag blir irriterad eller stressad (varför gör folk bara inte som jag säger?!) då jag blir ganska snäsig och kort i tonen. Kan bli ganska otrevlig om jag är riktigt pressad tror jag. Om jag har otur. Beror lite på vad det gäller såklart, men är jag rädd plus stressad är jag som värst; typ under intag och det åskar. Då är jag en brutal bitch på högsta nivå. Men i vilket fall som helst, så försökte jag att inte vara alltför otrevlig på eftermiddagen när jag gick runt och var arg och mådde piss, just då ville jag härifrån fort som bara fan. Bara bort. Men precis som alltid så mår jag så mycket bättre nu. Insane.

Precis vid intag så ropade praktikanten att hon behövde hjälp; hon hade tappat sin sko i skitkärran. Nu är det så att vi har skitkärran under ett stort galler och kärran är typ två ½ - tre meter djup. Jag försökte fiska upp den med en kratta men naturligtvis låg den längst ner i ett hörn. Så när Anders och Karin kom körandes blev de stoppade,fick sig ett asgarv och sedan kom de på den briljanta (snälla observera min ironi) idén att jag som är så liten och smidig (hah!) kunde ju hoppa ner och så skulle de veva upp mig. Och eftersom det så uppenbart var tre mot en, log jag och gjorde som de ville. Så extremt härligt! Det brann under fötterna, så het var halmen, och det luktade som fan och skiten rann ner i skorna. Sweet.
Underbar dag. Jag älskar mitt jobb. Haha, nä spännande dag som sagt!

Jag ska förändra världen visste ni det? Efter nyår ska jag bli skitärlig, säga precis vad jag tycker och tänker. Bara så ni vet. Men först efter nyår, måste ju samla mod att säga vissa saker först.

Nu ska jag filosifiera vidare. Ha det så bra, pusshej!

You always had what you wanted
So leave it behind
And if the glass isn't broken
Then the futures not blind
All that you know means nothing to you
But its the loss of control shatters the truth

Here's the story so far
It's already here
We've made it this far
Sure we battled the spears
But life cuts to pieces
To the wounds from the secrets
Makes it all who you are

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2009-08-17 21:49:29

HAHAH fyfan va du är klantig! xDD

Postat av: Elin

Publicerad 2009-08-17 21:49:49

HAHAH fyfan va du är klantig! xDD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela