sagaarvidsson

Vaaarmt idag

Publicerad 2009-04-23 20:15:32 i Allmänt,

Idag har jag jobbat ensam, puh. Hovis kommer ju imorgon, så Elin kan inte vara ledig då. Hon tog en tripp in till Strängnäs och roade sig bäst hon kunde där (hur mycket man nu kan roa sig där vet jag ju inte) och kom tillbaka vid tre. Daniel Svensson träning var det för mig vid fem, så stackars Elin fick assistera mig den sista halvtimmen av jobbet och hjälpa mig göra ordning Masse medan jag böt om. Så kanske ingen direkt vidare ledig dag för henne. Oj vad sammanhängande det där blev..

Hoppade Masse för Daniel idag dådå, han hoppade ganska bra. Däremot red jag slarvigt och när han stannade på b-hindret i en kombination fick jag skylla mig själv som flög av. Flög rätt in i hinderstödet och lyckades landa på stöd-foten och fick den i magen. Har ett härligt litet djack där just nu, finfina blåmärken pålåren och skitont i vaden. Känns bra. Men helt ärligt är det egentligen ganska bra att man åker av, för efter det började jag genast fundera på vad vi måste träna på, hur jag egentligen sitter osv. Så nu ska vi först och främst träna på galopp-halt-kort galopp-lång-halt osv. Han MÅSTE helt enkelt lyssna på broms och gas. Så är det bara.. Annars var det en ganska kul träning med bra bana, och den var nyttig med korta anridningar och ltie titthinder. Sånt måste han vänja sig vid och jag måste vänja mig vid att hoppa på riktigt igen.

Däremot tyckte jag att han linkade lite med höger fram när jag skrittade av ute, kändes lite konstigt med, men inget i traven. Tänkte att Marjut ska få kolla med mig senare ikväll, jag måste ändå ner och byta täcke på han.

Ha det!

Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2009-04-29 23:27:19

hej :)



jag pluggar... längtar efter häst nu.. kollar lite smått om jag han hitta något som lånas ut :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela