sagaarvidsson

Varning för långt inlägg

Publicerad 2009-04-19 21:40:53 i Allmänt,

Idag har jag varit ledig, underbart! Vaknade däremot halv sex, knuffade ut katterna ur rummet, vände på mig och var vaken till halv nio innan jag klev upp, slängde i en rulle och käkade glass till frukost. Sweeeeeet säger fröken bara! Såg först på Sagan om Ringen, UTAN att spola (hoppade istället över de tråkiga kapitlerna helt).. Såg sedan på en Morden i Midsomer som jag inte hade sett, ganska dåligt avsnitt så det var trist. Jag visste ju redan från början vem som var mördaren (sure dude), smart och klok som jag är.

Efter det gjorde jag väl inte så mycket, käkade lite mer glass till "pre-lunch", sen kom Elin upp och så gjorde hon riktig mat medan jag slängde en pizza i ugnen. Sen skulle Jonas hoppa Masse, så jag var ju tvungen att gå ner och kolla hur det skulle gå för "min" fina lilla häst. Han passade väl inte bäst med Jonas, de klickade inte riktigt kan man väl säga. Men nog sagt om det så är inget sagt alls.

Följde sedan med Marjut och Jojo till veterinären i Strömsholm, dock inte djursukhuset strömsholm utan en annan, där vi ultraljudade Lotta för att se om det är hennes äggstockar som är anledningen till att hon är så bråkig jämt. Däremot talar det lite emot den teorin med tanke på att hon är som värst under vintern... Men hon är ju kollad igenom av hur bra folk som helst i resten av kroppen minst två gånger, röntgad i rygg, knän, hasar, kors; you name it, och inte finns det något fel. Så ja... Man kan ju hoppas att de hittar något snart.
Sedan åkte vi in på Mcdonalds och köpte varsin McFlurry, vilket blev min tredje glass för dagen. Lägg märke till vilken extremt bra kostvana jag har haft idag. Men ni kan vara lugna, för jag tog nyss en apelsin.

Red Ginger på utebanan sen med Jojo som var barbacka på Pixman. Ganska så spännande, för när vi skulle galoppera så stack såklart stor-Pix iväg och jag satt på en liten minihäst (hon är ju en nätt sak på ca 162 max) som körde massa småbrallar. Jag tror aldrig jag skrattat så mycket, hon är störtskön den lilla tjejen! Och det som var ännu roligare var att ca 30 meter framför Jojo red Elin ut på Bollen utan att märka Jojo som kommer i full karriär, så hon sätter upp sin fullblods-galopp på hästen sin och öser iväg! Gissa om Pix fick draghjälp? Som att slänga  in en uppvärmd springhare framför en kenyan i ett 10 000 meters-löp. Fort fort fort. Tur för Jojo att Pix vet vart man ska stanna innan rundbanan bärjar luta neråt.

Ledig imorgon också, då blir det rida en sväng på Masse, sen skulle visst Abbe också ridas ut nu efter hältan, och eftersom Jojo ska plugga hela dagen imorgon så ska jag kanske hjälpa henne med någon med, får se hur mycket jag orkar och hur mycket tid jag är villig att ge bort på in lediga dag.

Och vet ni vad som börjar imorgon? Jo, min FÖDELSEDAGS vecka :D Vet ni inte vad det är, så kan jag säga att hör med Emil. Snart är jag 20! Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Snart blir jag gammal och grå, kommer in i en 30-årskris (lär ju komma innan- typ vid 21) sen blir det pension och innan man vet ordet av det är man där på sjukhemmet och tror att man fortfarande är snygg, het och ung. Kill me now, please.
Men nej, jag väljer att se det som en positiv sak istället, snart är jag vuxen nog att kalla mig för vuxen och kanske kan det hjälpa mig att välja nästa steg härifrån. Who knows, jag kanske får mod nog att sticka utomlands nu öntligen? YAY

Långt inlägg, hoppas ni inte somnade på andra raden. Men isåfall, god natt

Kommentarer

Postat av: Jeffa

Publicerad 2009-04-26 01:26:54

Shit, du har verkligen fullt upp därborta :O Måste vara riktigt spännande att jobba sådär. Händer nya grejer hela tiden :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela