sagaarvidsson

"Then the sun will rise...

Publicerad 2009-04-20 19:08:13 i Allmänt,

And it will shine even brighter."

Varit ledig idag med, helt underbart. Förutom att kattjäklarna precis som alltid vaknar före klockan fem och vill ut, alltså. Vid sånna tillfällen är det inte långt ifrån att jag knuffar ut dem genom fönstret kan jag tala om.. Hehe

Såg andra filmen av Sagan om Ringen-triolgin idag, tvåan är helt klart bäst! Alla tre är bra, men det är något speciellt med tvåan, vet inte riktigt vad dock. Jag satt och funderade på det tidigare; hur fan kommer man på att skriva något dylikt? Alltså, varifrån kommer inspirationen, hur kan man ha sådan fantasi och framförallt hur tusan orkar man skriva en sån lång historia?? Jag fattar det inte, själv har man ju bara inspiration för en halv bok när man sätter sig ner, sen vill man börja på något annat.. men sen tog det ju honom nästan 50 år att skriva böckerna med.. Kanske där hemligheten ligger, who knows?

Red ut Abbe idag, skrittade barbacka i solskenet. Heeelt kanon! Förutom att flickan inte kan skritta som en riktig häst utan måste takta så man blir stel i ryggen, dessutom får man världens träningsvärk av att bara sitta på henne, bred som en tunna som hon är över ryggen. Där kan vi snacka grov irländare-stuk! For real!
Red sedan Masse, som gick sjukt bra idag! Är riktigt, riktigt nöjd! Han var lite stressad innan, har mina gissningar vad det beror på men men, men det släppte efter ett tag. Värmde på rundbanan först innan vi gick till grusbanan för att köra lite dressyr. Och efter en stund gick han jättebra, mjuk och fin, bra galopp bitvis och så trampade han bättre nu! Så Saga är nöjd! Lätt!

Har hunnit diska, dammsuga och städa undan lite här i lägenheten, dessutom har jag bakat kladdkaka och käkade pommfritt med ketchup till lunch. Sjukt gott! Ska strax duscha, men har ingen brådska. Idag behöver jag inte slåss om duschen för Elin är på lagträning på Helmers så jag kan ta all tid i världen på mig. Annars brukar jag få duscha sist, för annars tar jag allt varmvatten. Men orka stress-duscha, är man ändå där inne kan man lika gärna slå på värmen och bara relaxa ett tag, det är iaf min filosofi! Intressant värre, huh?

Lotta är och provrider en ny p.r.e häst idag i halmstad, en sjuårig hingst, eftersom Jana togs bort tidigare i veckan (otrsdags, alltså senare på samma dag som fölet föddes) då hon fått nytt fång-anfall och att det inte ville bli bra, hon hade för ont. Det har jag inte nämnt tidigare skulle jag tro, men hon hade riktigt ont i början av veckan så jag tycker hon tog rätt beslut. Hon seglade vidare, togs bort här hemma på gården och tydligen ska vi som var på lunch ha missat något mäktigt; tydligen hade alla hästar vänt sig upp och från melda till quintus hade alla gnäggat en gång - jana gnäggat tillbaka- sedan blev det tyst och så ska hon ha somnat in strax därefter. Coolt säger jag, men det sägs att djur vet när det är dags och hon visste säkert.

Menmen, nog om det. Nu blev det kallt (eller så inbillar jag mig bara) så jag ska ta och duscha trots allt. Lika bra det, innan hela lägenheten börjar lukta ;) HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela