sagaarvidsson

I think I'll survive

Publicerad 2008-09-16 19:30:00 i Allmänt,

Hallå!

Idag har jag jobbat, precis som alla andra tisdagar, med Kati i stallet. Vi jobbar ju tillsammans tis-tors, medan jag jobbar ensam fredag och lördag (Kati är ledig) och sedan jobbar hon söndag,måndag (jag är ledig). Skönt schema faktiskt, oavsett vilka av de dagarna man är ledig. Jag skulle lika gärna kunna byta :)

Red Abbe barbacka idag, lagom jobbigt! Blev bara en 30-minuters tur, lika bra det, för jag behövde alla mina krafter till att hålla mig lugn när jag red Apan på eftermiddagen. Världens sötaste häst, men idag var han inte på bra humör, stegrade när vi skulle svänga av stigen och total gick emot skänkeln. Usch vilken tur att jag höll mig lugn och inte tappade humöret jag med. Annars gick det ju bra i alla fall..

Red nyss Pinne (Winnepinne), enbart i skritt eftersom han ska gå skritt varannan dag så här ett tag. Börjar lära mig hans signaler och hur han vill bli riden, men det var ju bara andra gången jag red honom (eller, tredje om man räknar med provridningen då), så helt klockrent var det ju inte. Stor han är!! Menmen :) Me likes him so far!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela