sagaarvidsson

Sommartider hejhej, sommartider;D

Publicerad 2008-10-31 19:10:54 i Allmänt,

oho my

NUU snöar det här med, alltså snöar på riktigt! Inte för att det lär ligga kvar imorgon men vem bryr sig om det? Jag vill ha mer och mer julkänsla! Jag behöver lite goskänsla nu, märker jag! Elin har ju åkt hem så nu är man lonely igen, men sånt är livet, precis som de just sjöng på tv ujuj. Jag har roligt och provar mina nya kläder, ska nog ladda upp lite bilder senare, åtminstonde på bilddagboken (släng in ett besök hos ason vettja!) och kanske kanske här med, vi får vällan se ;) Ibland äre kul att bo ensam hihi.

Jag har funderat lite, sådär lagom djupt som man gör när man gör när man blir ensam ibland.. Jag jobbar som hästskötare just nu, och jag vill ju jobba med hästar i det här livet. Men vad gör man när man flyttar hem? Måste jag flytta hem helt, eller ska jag bara flytta hem ett tag typ månader-något år, ska jag dra utomlands så som jag vill, ska jag stanna kvar eller ska jag försöka hitta ett annat hästjobb när det är dags? För.. jaa.. klart jag vill ha en utbildning, och hippologen passar nog mig, men seriöst, skulle JAG komma in, skulle fan inte tro det! Såg hur många det var som sökte de senaste fem åren och sedan hur många som kom in, jo tjena ;) Lilla Saga trillar inte in där så lätt inte. Först måste jag rida för någon A-tränare i hopp och dressyr och få mitt ridintyg, sedan måste jag ha jobbat minst 6 månader (vilket jag ju har och har bra ref) och sedan så måste jag klara alla de där testerna som de har. Och om jag skulle komma in, så skulle det innebära två års plugg, på ort som är ännu längre bort från er alla där i norr... Fan att man måste komma från ett ställe där det inte finns så mycket stallar, man kunde väl komma från skåne? Mitt mål i slutändan är ju att få mitt eget ställe, om det så blir med en halvsnickrad box på balkongen eller om det blir ett större ställe får vi väl se, men sedan borde det ju egentligen inte spela någon större roll hur jag tar mig dit.. eller?

Är man smart så jobbar man på så många gårdar som möjligt tills man får ihop lite cash, men problemet är då att jobbar man på gårdar tjänar man inge cash... så ja, smart. Ett annat alternativ är väl att man skaffar sig någon annan utbildning och ordnar ett välbetalt jobb, men problemet då är väl; vad skulle det bli? Jag hatar att vara inomhus, kan inte jobba på kontor, HATAR att studera (jag suger på plugg) och skulle troligen sluta efter ett tag om det var något jag tyckte var tråkigt. För här måste jag gå upp på morgonen, jag har själv häst där nere som vill ha mat, som vill ha mockat och som vill bli riden, så.. Hur blir det en mörk decembermorgon när man hatar livet i allmänhet om man dessutom hatar sitt jobb? Vill inte ens veta.
Men då hamnar jag ju i en gränd, för VAD ska jag göra efter det här? För till slut så måste jag ju sluta här, såär det ju bara. Hur mycket jag en älskar det här stället och allt folk så kommer det komma en tid då det är dags att dra vidare..
Tänk om man kunde vara lite större, då kunde jag kanske bli hovslagare. För det verkar så sjukt kul, och innebär dessutom jobb med hästar. Och smidigt när man har egen pålle med, spara in de kostnaderna.. Eller tänk om jag kunde vara lite mer händig då kunde jag kanske bli sadelmakare, för där verkar det finnas efterfrågan som bara den, men jag kan inte arbeta med läder alls. Det blir så fult haha. ELLER tänk om jag kunde rida ännu lite bättre då kunde jag kanske försöka skaffa mig något ridjobb.. Ett alternativ är ju att ta emot problem- och unghästar igen men alltså, det ger inga pengar när man inte har eget stall, alla kostander går till stallhyra och foder då ju...
Menmen, jag är inte där än men det börjar bli dags att fundera lite på framtiden nu, för snart är det nyår och dåär det dags att lägga upp en plan, hah.
 
Mindre roliga nyheter är att Dino troligtvis har åkt på fång! Frida ringde tidigare idag och undrade om han haft det förrut, men det har han ju inte, inte så länge jag har ägt han i alla fall. men tydligen så hade han det nu.. trist om det är så. Hon sa ju på msn igår att han var halt i vänster fram, men jag trodde inte det skulle vara så pass.. Hoppas han blir bra snart, och att det inte blir några dyra kostnader, eftersom jag inte vet vad försäkringen täcker upp i detta fallet. Ska nog ringa dit imorgon och höra efter lite. Tanken är ju inte att han ska stå och kosta någon annan pengar :(

Menmen, tillbaka till det positiva; det är fredag, jag är ledig, jag har lite nya kläder till i vinter (tjoho när jag kommer till stooorvik :D), det SNÖAR ute, snart är det jul och ikväll är det Idol, OCH jag har en snygging fastklistrad på näthinnan så det kommer bli najs att sova med, nu när inte Elin är här och snackar i sömnen. Men tjing och puss 

Kommentarer

Postat av: Jeffa

Publicerad 2008-11-01 02:37:36

Allt det där fixar sig ska du se :)En dag vaknar du upp och vet EXAKT vad du ska göra :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-04 18:25:34

Funderat på att bli jockey?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela