sagaarvidsson

And they all go bam

Publicerad 2008-10-08 12:37:43 i Allmänt,


Äntligen har man fått i sig lite mat, Kati åkte och köpte pizza, yay. Känner mig sååå nyttig såhär efteråt, verkligen. Eller så inte, mer som ett litet fetto som sitter i garderoben och tjuväter.
Hovslagarn har vart här och precis som alltid innebär det att vi jobbar fort och hårt på morgonen för att vara klar med mockning och allt till klockan nio (till eva andra dagar) och sedan får vi vänta med maten tills de är klara. Tur att det gick fort ändå.

Pinne fick nya bakskor, välbehövligt kan jag tala om. Bara han inte trampar av sig dessa nudå. Dåblir jag asförbannad. Han var "snäll" att sko i bak, drog åt sig benet ibland bara. Han uppförde sig exemplariskt fram tills det var två sömmar kvar på sista hoven, då började han tröttna och drog åt sig benet flertalet gånger hela tiden. Men det gick bra ändå. Stackars lärlingen såg alldeles utpumpad ut efteråt, hihi

Jag hade skrivit ett riktigt långt blogginlägg som handlade om när Moni var här, men nätet dog medan jag skulle ladda upp det, så jag orkar/de inte göra om det. Men vi hade kul, såg film, åkte till Mariefred, fotade hästar, var i stallet, Idol o stjärnor på is (haha) plus att vi lekte med Bus. Roligt roligt

          

      

Nu är det bara 3 veckor kvar, sedan kommer Elin och praoar här hos oss, spännande spännande! Hennes syster kommer vecka 46, även det spännande spännande.

Upptäckte att Gossip girl har paus till nästa vecka i USA, buhu säger jag, jag ville ju se nästa avsnitt reklamen var ju lite taggande. Saga vill se Saga vill se... Man har ju hittat underbara sidan där man kan se alla nya säsonger samma kväll som de sänds i usa, ex Grey's, Bones, Gossip girl, Prison break
-I think I'm in love

Jag har lunch till klockan två, så jag tror banne mig jag ska ta och sova lite, jag är så trött i kroppen. Men jobabr bara imorgon, sedan är man ju äntligen ledig fredag och lördag, yippey yay. Ska ge mig ut och rida Pinne ikväll igen, red han igårkväll med och då gick han HELBRA, blev mjuk och smidig efter lite arbete och att vi fick "hoppa" underlättade saken med skulle jag tro (cavalettihinder). Pigg,pigg Pinne. Ska rida Apan idag ute under jobbet, annars är det ganska lugn eftermiddag som väntar. Är lite läskigt det där, för när man kommer ut efter lucnhen så vet man att dagen i princip är över, för eftermiddagspasset går sjukt fort, sedan rider man eller går upp, äter, ser på tv/dator och sedan är det kväller.
Who said I haven't got a life? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela