sagaarvidsson

Tomorrow

Publicerad 2008-11-20 22:50:52 i Allmänt,

Just look at yourself, can you see where you are?
Look at yourself, now you can't hide the scars
Just look at yourself 'cause there's nowhere to go
And you know

Tomorrow
You're gonna have to live with the things you say
Tomorrow
You'll have to cross bridges that you burned today
Tomorrow...
And everything you do, it's coming back for you
You'll never outrun what waits for you
Tomorrow

Jag är besatt. Helt otroligt besatt, av Dawsons Creek. Och när jag sett alla avsnitt på serien, så kommer jag bli besatt av Karl för sin kilt, som är en helt underbar skotsk serie. Ojoj, besatt. Men oroa er inte, det här ska inte bli en alltför tjejig blogg som bara snackar flickiga tvserier. Inte än i alla fall. Om jag orkade skulle jag snacka lite bandy/fotboll/hockey men eftersom jag är ganska isolerad vet jag inte ens hur det går i bandyn där hemma just nu.

Några dagar sedan jag skrev sist, vet inte riktigt varför, kanske för att jag inte har haft något att skriva om. Det har jag egentligen inte nu heller. Och för att svara Moni, så heterd et självklart Cheap MONDAY mina jeans, inte monkey.. vad skrev jag egentligen..?

Bara för att jag har lite småtråkigt ska ni denna gången få läsa sju sorgliga fakta om mig;

1) Det enda som krävs för att göra mig sjukt glad är ljusblå himmel
2) Jag är extremt sockerberoende och kan inte sluta
3) Jag har "19-snart 20 år"-ångest
4) Jag har svårt att vara mig själv med folk jag inte känner
5) Jag gillar ceriserosa (oh god help me)
6) Jag drömmer hellre än lever på riktigt
7) Min nuvarande sambo är en katt

Sådär, nu kan ni som tycker att ni har sorgliga liv må lite bättre, le lite bredare när ni är ute på gatan och kanske bara njuta lite extra av era liv.
Haha, usch nu låter man inte alls deppad, not at all. Men det är jag inte, jag är bara lite mindre glad. Vet inte varför, det blir lite såhär när man kommer in och det är mörkt, och klockan är halv elva och man borde egentligen städa och diska men krafterna finns inte där. Tur man inte ska ta upp någon i lyan de närmsta dagarna.. haha
Det sorgliga (ja det här är en sorglig blogg ;) är att jag för tillfället har det riktigt jäkla bra, trivs riktigt jäkla bra och likt förbannat är jag så likgiltig ibland. Så typiskt mig att inte kunna leva i nuet, ta in intryck, utan istället drömma mig tillbaka efter några månader.

Dinos fodervärd hörde av sig till mig idag. Han är tydligen dålig igen, och de skrämde halvt ihjäl mig med repliker såsom "stödjer inte alls på benet" och "veterinären trodde hovbenet var av" (minns inte vilket hovben dock..) men det visade sig "bara" vara en hovböld. Kan tala om att jag är sjukt lättad. Inte för att hovbölder är att leka med, men seriöst, jag såg framför mig en sista resa för min underbara häst. Inte roligt kan jag tala om, kanske är det därför jag levt i allmänt chocktillstånd hela dagen (eller så är det pga av kylan, jag är osäker) och knappt kunde uppskatta min uteritt i winterland på Pix tidigare idag. Men, något positivt är ändå snön som ligger här just nu, jag kan inte nog säga hur mycket det lättar upp mitt sinne och mitt liv. Låter stört, kan verkligen snö göra så mycket, dags att ta medicin kanske? Haha. Men helt ärligt, snö får mig att känna mig levande. När det är klarblå himmel, skinande sol som får en att ramla baklänges om man inte har brillor, klarvit snö på marken och isande kyla i luften, det är då jag fattar hur bra jag har det. Allt blir som en sagovärld, med monster och härliga underliga varelser. Jag kan inte förklara det bättre än att jag hamnar i mitt eget Narnia. Och medicinering nästa. Men ja. Så är det i alla fall. Och jag kan inte låta bli att fundera över hur jobbigt det måste vara att inte kunna uppskatta de små sakerna i livet. Tänk att inte kunna uppskatta en promenad med någon man trivs med, att inte kunna uppskatta gott sällskap, inte kunna uppskatta allt snällt som folket i ens omkrets gör för en annan och ja, allt smått som gör livet extra gott utan att vara alltför stort egentligen. Okej, nu märks det att klockan snart är elva, jag måste sova. Men först blir det slänga in kladdkakan i kylen innan Bus äter den, hoppa in i en dusch (jag har förresten klippt håret- SJÄLV =respekt till mig haha) och sedan blir det nog lite Vänner.

MEN jag får itne glömma, idag har jag fåttlära mig byta däck på biln ;) I'm all grwon up haha

Men dagens citat får nog bli: (den som kan den äger, men jag misstänker att det inte är så svårt).
" Oh, I just pulled out four eyelashes, that can't be good..."
 
Och dagens lyrics är självfallet:

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-21 10:08:14

har ett jätte bra tips om du är sockerberoende :) drick citron vatten eller ät citron :D

Postat av: Jeffa

Publicerad 2008-11-28 20:34:19

Lärt dig byta däck på bilen...haha! Redan...:P



Så du får åxå sån där åldersnoja, ha ha. Man vill ju hinna med massa grejer men tiden går ju så jäääklans fort. 20 år är ju fan mycket...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

No brain- No headache

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela